728 x 90

لوسوار بلژیک: محاکمه اسدی دیپلمات تروریست رژیم، دادگستری بلژیک به دست داشتن رژیم ایران اعتقاد دارد

 اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم

روزنامه لوسوار بلژیک نوشت: بر اساس اطلاعات رویترز و روزنامه‌های لوموند و د استاندارد - که متن بازجویی از اسدی توسط پلیس بلژیک را دیده بودند - وی گفته بود که بلژیک «متوجه نمی‌شود در صورت صدور حکم نامطلوب چه اتفاقی خواهد افتاد». وی گفت گروه‌های مسلح در عراق، لبنان، یمن و سوریه و هم‌چنین ایران به پرونده او علاقه‌مند هستند و «آماده عمل علیه افسران پلیس، شاهدان یا هواداران سازمان مجاهدین هستند».

پلیس فرانسه، آلمان و بلژیک در ۳۰ژوئن و روز بعد ۴ ایرانی مظنون به تمایل به انجام حمله در این تاریخ در جریان تجمع بزرگی در ویلپنت در نزدیکی پاریس را دستگیر کردند. از دو چهره برجسته نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس سابق مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ و رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک دعوت شده بود. این تجمع توسط شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد که قدرتمندترین عضو آن کسی جز سازمان مجاهدین خلق ایران نیست که یک جنبش مسلحانه است.

مظنون اصلی اسدالله اسدی وسیله انفجاری و کنترل از راه دور آن را که باید باعث کشتار در ویلپینت می‌شد، به زوج سعدونی-نعامی تحویل داد. د استاندارد گفت: یادداشت امنیت دولتی اسدی را افسر وزارت اطلاعات و امنیت ایران توصیف میکند.

لوسوار افزود: اسدی که از همکاری با کارآگاهان که با این وجود اتهامات و شواهد علیه او را انباشته‌اند خودداری می‌کند.دادگستری بلژیک به دست داشتن رژیم ایران اعتقاد دارد، «در ۲۰فوریه، جاک راس، رئیس سرویس اطلاعاتی، به دادستان فدرال نوشت: «حمله به نام رژیم ایران، و تحت رهبری آن طراحی شد؛ این یک ابتکار شخصی اسدی نبود».

قرار است در ۲۷نوامبر دادگاه آنتورپ چهار متهم مورد کیفرخواست را که با اتهام اقدام به‌قتل تروریستی مواجه خواهند شد، محاکمه کند. این پرونده به‌شدت حساس است و تهدیدهای اسدی به انتقام گیری، باید توسط بلژیک و به‌طور گسترده‌تر مقامات اروپایی بسیار جدی گرفته شود (سایت لوسوآر بلژیک ۲۱مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38dd2dd2-28fd-426c-94bb-7ff213297a4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات