728 x 90

لایحه دو حزبی سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌ علیه برنامه موشکی و پهپادی رژیم ایران

سناتورها باب منندز و بیل هگرتی
سناتورها باب منندز و بیل هگرتی

سنای آمریکا، روابط خارجی مجلس سنا، در تاریخ ۲۸تیرماه ۱۴۰۲، سناتورها منندز و هگرتی لایحه دو حزبی را برای تدوین تحریم‌های آمریکا علیه برنامه موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران معرفی کردند.

این اقدام به هدف حفظ قانون موشکها و تحریم‌های قوی ایالات متحده علیه رژیم ایران انجام شد، زیرا تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در اکتبر ۲۰۲۳ منقضی می‌شود.

واشنگتن - امروز، سناتور باب منندز (D-N. J.)، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و سناتور بیل هگرتی (R-Tenn.) قانون موشکی، یک لایحه دو حزبی برای اعمال تحریم‌های ایالات متحده علیه موشک و پهپاد رژیم ایران را معرفی کردند.

 در بخشهایی از این لایحه آمده است: «غروب در حال نزدیک شدن در اکتبر ۲۰۲۳ محدودیتهای کلیدی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد موشک‌های بالستیک و پهپادهای رژیم ایران، از جمله انتقال احتمالی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین، ضرورت به این قانون فوری را مورد تأکید قرار می‌دهد و به‌عنوان زنگ خطری برای ایالات متحده و بین‌المللی عمل می‌کند... .
سناتور منندز گفت: «رژیم ایران توسعه برنامه‌های موشکی و پهپادی خود را متوقف نخواهد کرد و هم‌چنین از ارائه این فناوری خطرناک به نیروهای نیابتی خود و جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین دست نخواهد کشید».

او افزود: «در صورتی که محدودیت‌های سازمان ملل در اکتبر به پایان برسد، کاملاً حیاتی است که سیاست تحریم‌های ما این واقعیت را منعکس کند. ایالات متحده باید به اختلال در تکثیر موشکها و پهپادهای رژیم ایران و هم‌چنین عرضه آن به نیروهای نیابتی و روسیه ادامه دهد و ما از متحدان و شرکای خود می‌خواهیم تا در مقابله با تهدیدات ناشی از برنامه موشکهای بالستیک ایران به ما بپیوندند».

سناتور هگرتی گفت: «رژیم حامی تروریسم ایران هم‌چنان به نقض ممنوعیت‌های بین‌المللی شورای امنیت سازمان ملل درباره صادرات موشکها، پهپادها و سایر سلاحهای بی‌ثبات‌کننده به بازیگران خارجی ادامه می‌دهد».

او اضافه کرد «این قانون دو حزبی تحریم‌های گسترده‌یی را علیه هر فرد، نهاد یا دولت خارجی اعمال می‌کند که در فعالیت‌های مرتبط با موشکها، پهپادها و سایر سلاحهای بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران فعالیت می‌کند، حتی اگر ممنوعیت‌های بین‌المللی شورای امنیت سازمان ملل به‌طور غیرمسئولانه به غروب آفتاب در اکتبر ۲۰۲۳ اجازه داده شود»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb9c780d-d437-45a3-9472-2d167012fba2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات