728 x 90

لا لیبر بلژیک - سند هک‌شده رژیم ایران پشت‌پرده ماجرای اسدی را فاش می‌کند

لا لیبر بلژیک
لا لیبر بلژیک

بنا به گزارش لالیبر بلژیک – ۱۸اردیبهشت۱۴۰۲ یک سند هک‌شدهٔ (رژیم) ایران پشت پردهٔ ماجرای اسدی را فاش می‌کند؛ اولیویه واندکاستل به‌عنوان «اهرم معامله» استفاده شده است.

(این سند) بر ایفای نقش اصلی توسط وزارت اطلاعات (رژیم) ایران صحه می‌گذارد و توضیح می‌دهد که چگونه بلژیک و (رژیم) ایران در مورد معاهدهٔ انتقال زندانیان خود قبل از به‌گروگان گرفته شدن اولیویه واندکاستل در تهران مذاکره می‌کردند.

وزارت اطلاعات (رژیم) ایران از همان ابتدا در پروندهٔ اسدالله اسدی مأمور آن‌که به‌دلیل یک سوءقصد علیه اپوزیسیون ایران در ویلپنت در سال۲۰۱۸ دستگیر شد، دست بالا را داشته است؛ (حکومت) تهران این فرد را یک «دیپلمات شایسته» معرفی می‌کرد و مدعی مصونیت دیپلماتیک از بلژیک بود.

این‌را می‌توان در سندی دید که در آخر هفته در جریان هک سیستم رایانه‌یی وزارت امور خارجهٔ (رژیم) ایران به‌دست آمده است.

این سند پانزده صفحه‌یی که به‌زبان فارسی نوشته شده، تمام اقدامات دیپلمات‌های (رژیم) ایران برای بازگرداندن اسدی را فهرست می‌کند. از همان سطر اول تأکید شده است که پروندهٔ اسدی «در صلاحیتها و مسئولیت‌های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است».

سندی که در آخر هفته به‌بیرون درز کرد فهرستی از رفت و برگشتهای پروژهٔ معاهده بین دو بلژیک و ایران از نوامبر۲۰۲۰ تا ۳۱می ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. بر اساس این سند، یک توافق از همان سال۲۰۲۱ حاصل شد. اما معاهده به‌طور رسمی در تاریخ ۱۱مارس ۲۰۲۲ به‌امضا رسید.

بنابراین، بیشتر اقدامات قبل از دستگیری اولیویه واندکاستل در تهران در شامگاه ۲۴فوریه ۲۰۲۲ انجام شد. از این‌رو به‌گفتهٔ اپوزیسیون ایران، این بلژیکی به «یک اهرم معامله» تبدیل شده است تا به‌ازای بازگرداندن اسدی (به‌ایران) مورد استفاده قرار گیرد. از آن موقع گروگان بلژیکی در یک محاکمهٔ نمایشی به ۴۰سال زندان، ۷۴ضربه شلاق و یک میلیون دلار جریمه محکوم شد.

بر اساس این سند، از زمان دستگیری اسدی دهها تماس بین مقامات بلژیکی و (رژیم) ایران صورت گرفته است. چند تن از مقامات روابط خارجی به تهران سفر کرده‌اند.

به‌طور مشخص می‌توان به (سفر) مدیرکل در دسامبر۲۰۱۹ اشاره کرد. وزیر (رژیم) ایران «در جریان گفتگوی تلفنی با سوفی ویلمس وزیر امور خارجهٔ بلژیک در دسامبر۲۰۲۰» خواستار آزادی این دیپلمات شد. در این سند هم‌چنین به‌بازدید یکی از روزنامه‌نگاران لالیبر بلژیک از سفارت (رژیم) ایران در بروکسل اشاره شده است که در آن به‌وی در مورد «مصونیت سیاسی اسدی و ماهیت تروریست سازمان مجاهدین خلق» سازمانی که در ویلپنت هدف توطئه بود، توضیح داده شد.

 

پوشش جعلی در وین

اسدی به‌عنوان «دبیر سوم» در سفارت (رژیم) ایران در وین ثبت شده بود. این سند نشان می‌دهد همان‌طور امنیت حکومت گفته بود، این در واقع یک پوشش بوده است. او به‌ادارهٔ ۳۲۱ وزارت اطلاعات و امنیت پاسخ‌گو بود.

هک سیستم کامپیوتری وزارت امور خارجهٔ (رژیم) ایران توسط گروه هکری «قیام تا سرنگونی» انجام شد. این (گروه) چندین سند را عصر یکشنبه در پیام‌رسان تلگرام پخش کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c9b9451-1509-45b5-889e-b87d6eca8975"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات