728 x 90

قیمت نفت خام به پایین‌ترین سطح خود طی ۲۰سال گذشته رسید

نفت - عکس از آرشیو
نفت - عکس از آرشیو

بهای نفت خام روز دوشنبه ۱ اریبهشت ۹۹ به پایین‌ترین سطح خود طی ۲۰سال گذشته رسید.

بهای نفت غرب تگزاس ۲۰درصد افت کرده و به زیر ۱۵دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین نرخ از سال ۱۹۹۹ تاکنون است. این در حالی است که حجم نفت انبار شده به‌دلیل قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کرونا روزبه‌روز افزایش می‌یابد. در همین حال قیمت نفت برنت دریای شمال ۸درصد افت کرد و به ۲۷دلار و ۸۷سنت در هر بشکه رسید.

 

فرانس ۲۴ به‌نقل از تحلیلگران گزارش داد:‌ توافق ماه اخیر میان تولیدکنندگان اصلی برای کاهش تولید ۱۰میلیون بشکه در روز تأثیر کمی روی جلوگیری از افت قیمت نفت داشته، زیرا توقف رفت و آمد میان شهرها و خانه‌نشین شدن میلیونها نفر باعث افت شدید مصرف شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان نگرانی از پر شدن قریب‌الوقوع مخازن ذخیره نفت خام آمریکا و تعطیلی بر اثر شیوع ویروس کرونا را از دلایل اصلی این روند برمی‌شمارند.

 

روزنامه حکومتی اقتصاد سرآمد نیز نوشت:‌ انتظارات برای تک رقمی شدن قیمت معاملات نفت افزایش یافته و برخی از معامله گران بر این باورند که سقوط قیمت نفت به نزدیک پنج دلار در هر بشکه به‌زودی به اتفاقی عادی تبدیل می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/559d585d-10b1-4c28-8329-425abf88db6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات