728 x 90

قیمت نفت آمریکا به زیر ۵۰دلار رسید

قیمت نفت آمریکا به زیر ۵۰دلار رسید
قیمت نفت آمریکا به زیر ۵۰دلار رسید

روز پنجشنبه ۸آذرماه قیمت نفت به زیر ۵۰دلار در هر بشکه رسید. خبرگزاری فرانسه گزارش داد:‌ یکی از شاخصهای بزرگ نفتی دنیا که [وست تکزاس اینترمدیت] در نیویورک است روز پنجشنبه به زیر ۵۰دلار در هر بشکه رسید که در ۱۴ماه گذشته به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: قیمت هر بشکه نفت وست تکزاس اینترمدیت به هر بشکه ۴۹دلار و ۴۱سنت رسید و نفت خام برنت نیز ۶۳سنت کاهش یافت و به بشکه‌یی ۵۸دلار و ۱۳سنت در هر بشکه رسید.

 

بیشتر بخوانید

سقوط ۷درصدی بهای نفت، نفت برنت به ۶۴و نفت آمریکا به ۵۴دلار کاهش یافت

قیمت نفت در روز سه‌شنبه اول آذرماه هفت درصد افت کرد. قیمت نفت شاخص برنت در روز چهارشنبه به زیر ۶۴دلار و قیمت شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۵۴دلار رسید.

قیمت نفت تگزاس آمریکا طی چند روز گذشته با سقوط پرشتاب به ۵۴دلار در هر بشکه رسیده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۳۰ آبان از عربستان سعودی به‌خاطر پایین آمدن بهای نفت قدردانی کرد.

دونالد ترامپ در حساب توئیتر خود نوشت: «بهای نفت پایین‌تر آمده. عالی! مثل یک کاهش مالیاتی بزرگ برای آمریکا و برای جهان. لذت ببرید! ۵۴دلار، همین تازگی ۸۲دلار بود. عربستان سعودی متشکرم، اما بگذار قیمت پایین‌تر بیاید!»

اوایل ماه گذشته قیمت نفت برنت بالای ۸۵دلار و قیمت نفت آمریکا حدود ۸۲دلار بود.

 

افزایش تولید نفت، در تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت

خبرگزاری بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش داد، عربستان در نیمه اول ماه جاری میلادی، تولید خود را به نسبت ماه گذشته، بیش از ۳۰۰هزار بشکه افزایش داده است. این خبرگزاری نوشت عربستان، برخی روزها حتی بیش از ۱۱میلیون بشکه نفت خام تولید کرده است.

بنا بر آمارهای آمریکا، طی دو هفته اول نوامبر، تولید نفت ایالات متحده نیز به همین میزان افزایش یافته و در برخی روزها به حدود ۱۱.۷میلیون بشکه رسیده است.

پس از آغاز تحریمهای رژیم ایران، رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با افزایش قیمت نفت، بارها اعضای اوپک خصوصاً عربستان را ترغیب و در برخی مواقع حتی تهدید کرده بود که تولید خود را افزایش دهند تا قیمت نفت کاهش یابد.

کارشناسان می‌گویند، معاف شدن موقت هشت مشتری نفت رژیم ایران از تحریم‌های آمریکا، سبب شده تا در روزهای اخیر بازار جهانی نفت از شوک ناگهانی و افزایش قیمت مصون بماند. عربستان سعودی نیز با هدف کنترل بازار نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا تلاش دارد کشورهای عضو اوپک را راضی کند تا تولید خود را به میزان یک میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز کاهش دهند.

تحریم شبکه قاچاق نفت رژیم ایران

خاطر نشان می‌شود وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه‌شنبه ۲۹ آبان، با اعلام تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی، شبکه‌یی متشکل از مهره‌ها و نهادهایی که از طریق قاچاق نفت برای رژیم اسد، صدها میلیون دلار را برای نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران فراهم می‌کردند، را تحریم و لیست‌گذاری کرد.

در میان مهره‌های تحریم‌شده، اسامی دو تن از مقامات ارشد بانک مرکزی رژیم آخوندی به‌چشم می‌خورد.

رویترز گزارش داد: این لیست‌گذاری، افراد و نهادهای مربوطه را عملاً از سیستم مالی بین‌المللی قطع می‌کند.

مایک پمپئو وزیر خارجهٔ آمریکا در کنفرانس خبری خود دربارهٔ این تحریم‌ها اعلام کرد: ایالات متحده... یک شبکه بین‌المللی را تحریم کرد که رژیم ایران و روسیه از آن استفاده می‌کردند تا میلیون ها بشکه نفت را به رژیم اسد منتقل کنند. این تبادلاتی بود که طی آن صدها میلیون دلار به نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل می‌شد. به (رژیم) ایران اجازه داده نخواهد شد نظام مالی بین‌المللی را مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری قرار بدهد تا درآمدهای نفتی را لاپوشانی کند و با آنها فعالیتهای تروریستی را تأمین (مالی) کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5809283-0a85-46df-b7ed-1b40260b7807"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات