728 x 90

قیام‌ در عراق - کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر: عزم و اراده انقلابیون آرام نخواهد گرفت + فیلم

تظاهرات مردم المثنی
تظاهرات مردم المثنی

این خبر تکمیل می‌شود.

 

میدان تحریر بغداد امروز جمعه ۶دیماه۹۸

 

تظاهرات قیام‌کنندگان عراقی در خیابانهای جادریه و ابی نواس در بغداد علیه احزاب وابسته به رژیم آخوندی:

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در اطلاعیه ۱۵۷ خود اعلام کرد: برهم صالح استعفای خود را به پارلمانی که تحت کنترل احزاب سیاسی فاسد جنایتکار است، تقدیم کرد تا به این شکل خود را از فشارهای احزاب وابسته به رژیم ایران خلاص کند. اگر برهم صالح به‌طور واقعی بخواهد به مردم عراق خدمت کند، باید از اختیارات خود بر اساس ماده ۶۴ قانون اساسی استفاده کرده و پارلمان را منحل کند. باید قیام کنندگان، دولت نجات ملی تشکیل دهند.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق تأکید می‌کند که عزم و اراده انقلابیون آرام نخواهد گرفت، آنان خواهان برکنار کردن این گروه تباهکار با پارلمان و احزاب جنایتکارشان و شبه‌نظامیان غرقه در خون جوانان بپا خاسته هستند. بخش عمده مسیر، پیموده شده، و مقدار کمی از آن مانده است.

بار خدایا؛ انقلابیون را پیروز گردان، چرا که آنان مسیر حق را می‌پیمایند.

بار خدایا؛ تبهکاران را نابود گردان چرا که آنان مسیر باطل را می‌پیمایند.

بار پروردگارا؛ ستمگران را با ستمگران نابود گردان.

بار پروردگارا؛ این باند فاسد که از ۱۶سال تاکنون بر گرده عراقیان سوار شده و خیرات عراق و ثروتهای آنرا چپاول می‌کنند نابود گردان.

آنان که باعث درد و رنج و شکنجه عراقیان شده و این کشور با قدمت و با کرامت را به ایران (رژیم) و وابستگان آن تحویل داده‌اند، نابود گردان.

شکوه و جاودانگی از آن شهدای انقلاب مبارک اکتبر است... پیروزی نزدیک است».

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر.

 

فرانس ۲۴ گزارش داد: اعلام استعفای رئیس‌جمهور عراق باعث عمیق‌تر شدن بحران سیاسی در این کشور شد.

اعلامیه برهم صالح در حالی منتشر شد که تظاهر کنندگان ضدحکومتی پس از آتش زدن چندین ساختمان، راهها و پلهای بغداد و جنوب این کشور را مسدود کردند.

 

قیام‌کنندگان در بغداد و شهرهای جنوبی عراق با آتش زدن لاستیک، جاده‌ها را بستند. قیام‌کنندگان از دست حاکمان فاسد و وابسته به رژیم آخوندی که هنوز در حال بحث برای تعیین نخست‌وزیر هستند، خشمگین هستند.

قیام‌کنندگان شب گذشته در شهرهای ناصریه، بصره و دیوانیه با آتش زدن لاستیک جاده‌ها بستند. به‌دلیل بستن جاده‌ها ترافیک سنگینی در داخل و خارج شهرهای عراق ایجاد شد.

در ناصریه قیام‌کنندگان مجدداً ساختمان استانداری را به آتش کشیدند.

در دیوانیه نیز قیام‌کنندگان دفتر یکی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران را به آتش کشیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db4de043-7085-45a9-b3b8-0a896bdb9088"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات