728 x 90

قیام عراق؛ نبرد تا پیروزی

روز شنبه ۱۲بهمن، هم‌زمان با معرفی محمد توفیق علاوی به‌عنوان نخست‌وزیر عراق توسط برهم صالح، مردم و جوانان انقلابی در شهرهای مختلف عراق به‌ خیابان‌ها ریختند و ضمن مخالفت با این انتصاب، اعلام کردند هر کاندیدایی را که از سوی باندهای فاسد حاکم و دست‌نشاندگان رژیم آخوندی برای پست نخست‌وزیری عراق معرفی شود، رد می‌کنند.

رژیم آخوندی که پس از هلاکت سردژخیم قاسم سلیمانی و گسترش قیام مردم عراق نفوذش را از دست داده است، تلاش می‌کند با گروهک خواندن جوانان شورشی در عراق، قیام سراسری مردم و مخالفت با دخالت‌های خود را کم‌اهمیت جلوه دهد.

حسن دانایی‌فر، سفیر سابق رژیم ایران در عراق، ۱۱بهمن ۹۸: «این گروهک‌ها سعی می‌کردند این مطالبات به‌حق مردم را پیوند بدهند به‌ یک چیزی به‌اسم مثلا یعنی با یک انگاره‌ای تحت عنوان دخالت ایران».

به گزارش اسکای نیوز هزاران تظاهرکننده در خیابانهای بغداد و بصره و ذیقار و سایر استانها به‌ خیابان‌ها ریختند و علاوی را کاندید احزاب و نه کاندیدی که خواسته‌های تظاهرکنندگان را نمایندگی می‌کند توصیف نمودند.

در ناصریه یک دختر دانشجو از دردهای مردم سخن می‌گوید. او به‌ احزاب وابسته به‌رژیم ایران می‌گوید: «در صورتی‌که نیاز باشد چند سال هم در میدانهای تظاهرات باقی خواهیم ماند تا مردم گرسنه و بیکار و کسانی که ثروتهایشان به‌یغما رفته به‌ خواسته‌هایشان برسند».

جوانان خشمگین ضمن تظاهرات علیه محمد توفیق علاوی، در نجف میدان فرودگاه را بستند. در کوت تمامی راهها و مسیرها را با آتش بستند و در ناصریه و دیوانیه مقر بدر را به‌آتش کشیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7d712d2-ba55-4735-a469-76b086acf457"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات