728 x 90

قیام خوزستان، جنگ‌وجدال درون حاکمیت را تشدید کرده است

خیزش خوزستان
خیزش خوزستان

روزنامه حکومتی همدلی سه‌شنبه ۲۹ تیر با تیتر برچسب براندازی به معترضان، سرکوب مطالبات است ، نوشت: طیبه سیاوشی نماینده سابق مجلس ارتجاع در واکنش به اظهارات برخی از چهره‌های جریان اصلاحات مبنی بر آن‌که سیاست کف خیابان راه‌حل نیست، بلکه معضلات و مشکلات را پیچیده‌تر، آزادی‌ها را محدودتر می‌کند و هزینه‌هایی فراتر از ظرفیت‌های جامعه به جامعه تحمیل می‌کند، می‌گوید: مردم بارها مطالبات‌شان را از طرق دیگر از جمله: فضای مجازی و قانونی بیان کردند، اما از آنجایی که کسی به آن رسیدگی نکرد، به خیابان آمدند.
چند روزی می‌شود که مردم خوزستان برای حل بحران بی‌آبی و خشکسالی که سال‌هاست دامن‌گیر آنها و این منطقه شده است، به خیابان آمده‌اند؛ یک ماهی می‌شود که کارگران پیمانی صنعت نفت، پتروشیمی و پالایشگاه اعتصاب و تجمع برای حل مشکل حداقل دو دهه‌ای‌شان، دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند.
تاکنون هر بار مردم برای پیگیری و بیان مطالبات‌شان به خیابان آمده‌اند، به آنها برچسب سودجویی و براندازی خورده است، به نوعی سرکوب مطالبات عمومی است.


طیبه سیاوشی به سران رژیم نسبت به خشم خلق هشدار می‌دهد و می‌گوید: راه را اشتباه رفتند و امروز منتظرند مردم هیچ‌گونه مطالبه‌ای نداشته باشند و از حداقل مطالبات‌شان نیز محروم شوند. اگر هر بار مردم برای پیگیری مطالبات‌شان به خیابان بیایند و برچسب و اتهام بخورند، به‌نظر من به هیچ‌وجه راهگشا نخواهد بود. این نوع مواجهه آینده روشنی در پی نخواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf37b529-7d6f-4572-a441-82968fea8ed2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات