728 x 90

قطعنامهٔ کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (آی تی یو سی) در همبستگی با اعتصاب کارگران و دانشجویان در ایران

حمایت کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (آی تی یو سی) در همبستگی با اعتصاب کارگران و دانشجویان
حمایت کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (آی تی یو سی) در همبستگی با اعتصاب کارگران و دانشجویان

کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری(آی تی یو سی) در پایان چهارمین کنگره خود که با حضور ۱۲۰۰شرکت‌ کننده از ۱۳۲کشور جهان طی ۵روز از ۲تا ۷دسامبر در کپنهاگ پایتخت دانمارک برگزار شد، قطعنامه‌ای در حمایت از اعتصابها و تظاهرات کارگران و دانشجویان صادر کرد و خواستار آزادی بدون قید و شرط کارگران زندانی شد.

 

این کنگره روز دوم دسامبر با حضور نخست‌وزیر دانمارک خانم لارس لوکا راسموسن، شهردار کپنهاگ فرانک جنسن و گای رایدر، مدیر سازمان بین‌المللی کار، آغاز به کار کرد.

 

قطعنامه مصوب این کنگره توسط اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری تی یو سی -انگلستان، ث ژ ت و ث اف د ت -فرانسه، چی جی ال –ایتالیا، ال او -نروژ، ال او -سوئد، دی جی بی- آلمان و سی ال سی –کانادا ارائه شد و در آن ضمن اشاره به موج اعتصابات و تظاهرات کارگران و دانشجویان ایرانی در برابر وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی، سیاست‌های ضد کارگری رژیم آخوندی محکوم و خاطرنشان شده که در ایران تحت حاکمیت آخوندها، هر اعتصاب و مطالبه مشروع، تحت عنوان اقدام علیه امنیت نظام، با دستگیری، آزار و سوء رفتار مواجه می‌شود.

این قطعنامه خواهان لغو محدودیتها، احترام کامل به حقوق کارگران و حقوق‌بشر در ایران شده است.

 

کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری که در نوامبر ۲۰۰۶تأسیس شده، در حال حاضر در برگیرندهٔ ۲۰۷میلیون عضو از کارگران رشته‌های مختلف در ۱۶۳کشور جهان است و مقر اصلی آن در ژنو قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/308c1ef0-20e9-4f9d-9043-68d9a66e769c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات