728 x 90

قرص ضد کرونای فایزر می‌تواند تا ۸۹درصد خطر بستری و مرگ را کاهش دهد

قرص ضدکرونای فایزر
قرص ضدکرونای فایزر

شرکت داروسازی فایزر روز جمعه ۱۴آبان اعلام کرد، نتایج آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که قرص ضد ویروس این شرکت موارد خطرناک ابتلا به کووید-۱۹، بستری شدن و فوت بیماران را ۸۹درصد کاهش می‌دهد.
شرکت فایزر با بیان این‌که این قرص که تجویز آن بسیار ساده است از سوی نهادهای مسئول تأیید شود گام مهمی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نجات جان بیماران خواهد بود.
از این پیش‌تر، شرکت داروسازی «مرک» نیز اواخر ماه مهر نتایج مثبت آزمایش‌های بالینی در مورد قرص مولنوپیراویر برای درمان کووید-۱۹را اعلام کرد که بستری شدن و فوت افراد مبتلا به کووید۱۹ را حدود ۵۰درصد کاهش می‌دهد. دولت انگلستان روز پنجشنبه تجویز مشروط این قرص را تأیید کرد.
در همین رابطه کارشناسان بهداشت عمومی گفتند، مؤثرترین راه مقابله با شیوع کرونا واکسیناسیون گسترده است. ولی با توجه به‌سرعت کند واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان داروهایی نظیر قرص محصول شرکت فایزر و یا کپسول شرکت مرک می‌تواند در تسهیل درمان مبتلایان نقش مهمی ایفا کند.
این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال۲۰۲۲ حداقل ۵۰میلیون دوره کامل درمانی از این قرص را تولید خواهد کرد که با نام تجاری پاکسلووید به بازار عرضه خواهد شد.
این شرکت در بیانیه صادر شده در روز جمعه هیچ اطلاعاتی در مورد عوارض جانبی مصرف این دارو منتشر نکرد و فقط اعلام کرد که این قرص در صورت تجویز دقیق زیر نظر پزشک کاملاً امن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8212b350-862e-4a1e-be9a-8f8eb563a620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات