728 x 90

قالیباف: مهلت سه ماهه آژانس تمدید نشده و موضوعاتی که ضبط می‌شود تحویل داده نمی‌شود

پاسدار قالیباف
پاسدار قالیباف

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع در جلسه علنی روز یکشنبه ۶تیرماه درباره تمدید مهلت مانیتورینگ آژانس بین‌المللی اتمی گفت: «درباره آژانس قبلاً نیز تذکر دادم، الآن هم می‌گویم پس از زمان سه ماهه‌ای که گذشت، هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن هیچ‌کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط شده، هیچ وقت به آژانس داده نمی‌شود و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون راهبردی دقیقاً در حال اجرا است».


به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس ارتجاع، علیرضا سلیمی عضو مجلس ارتجاع از محلات در مجلس در تذکر شفاهی گفت: در قانون اقدام راهبردی سه ماه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرصت دادیم که این فرصت یک ماه دیگر نیز تمدید شد، با این حال حدود ۳روز است که این فرصت نیز به اتمام رسیده است، حال خودمان باید از مصوبه مجلس دفاع کنیم.
سلیمی خطاب به قالیباف گفت: آیا شورای عالی امنیت (نظام) در این باره تصمیمی گرفته که از آن اطلاع نداریم؟ لطفاً تذکر لازم را در این زمینه بفرمایید.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۵تیرماه درباره سرنوشت مذاکرات وین به‌دلیل پاسخ ندادن رژیم آخوندی به آژانس بین‌المللی اتمی درباره تمدید مانتیورینگ نوشت: مذاکرات وین که در آوریل شروع شده حالا توقف خورده است که انتظار می‌رود تا اوایل ژوییه به‌طور انجامد اما شکست در تمدید توافق مانیتورینگ ممکن است کل مذاکرات را برهم بریزد.

 

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به نیویورک تایمز گفت: پیشرفت در برنامه اتمی رژیم ایران می‌تواند تبدیل به مانعی غیرقابل حل و فصل در مذاکرات گردد.

وی افزود: اگر رژیم ایران به استفاده از سانتریفوژهای پیشرفته در سطوح بالا و بالاتر ادامه دهند، ما به نقطه‌یی خواهیم رسید که به‌عنوان یک موضوع عملی و پراتیک بازگشت به چهارچوبهای توافق اتمی اولیه بسیار مشکل خواهد کرد».

بلینکن در مورد تاریخ احتمالی بیرون کشیدن از گفتگوهای اتمی گفت: «نمی‌توانم تاریخی برای آن مشخص کنم» ولی «در حال نزدیک شدن است» (نیویورک تایمز ۵تیر).

بلومبرگ درباره پاسخ ندادن رژیم به آژانس برای تمدید توافق مانیتورینگ آژانس نوشت: رژیم ایران مهلت خود را برای تمدید موقت نظارت هسته‌یی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی را از دست می‌دهد.

نشریه تایم به‌نقل از بلومبرگ روز ۳تیرماه در مطلبی نوشت: رژیم ایران مهلت نیمه‌شب خود برای تمدید پیمان موقت نظارت هسته‌یی خود با بازرسان بین‌المللی را از دست داد، و این احتمال را ایجاد کرد که بتواند اطلاعات حساس غنی‌سازی را حذف کند و مذاکرات گسترده‌تر در وین برای احیای توافق هسته‌یی خود با قدرتهای جهانی را پیچیده‌تر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9126d0a-2b9e-4932-b1e9-8f10e87c1451"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات