728 x 90

قاآنی به جای پول نقد به رهبران گروه‌های شبه‌نظامی عراق انگشتر نقره داد

عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

خبرگزاری آسوشیتدپرس پنجشنبه ۲۲ خردادماه به‌نقل از سه مقام‌ عراقی که نامی از آنها نبرد گزارش داد با وجود آن‌که پیش‌تر رژیم ایران از طریق پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس، پول نقد به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت خود می‌داد، پاسدار قاآنی طی دیداری در ماه میلادی آوریل انگشتر نقره به آنها هدیه داده است.

هم‌چنین اشاره شده که قاآنی به رهبران گروه‌های شبه‌نظامی گفته است در حال حاضر آنها مجبورند به حمایت‌های مالی دولت عراق اکتفا کنند.

حشد شعبی که از گروه‌های اصلی مورد حمایت رژیم ایران است عمدتاً از سوی دولت عراق حمایت مالی می‌شود؛ میزان بودجه اختصاص داده شده به این گروهها در سال۲۰۱۹میلادی ۲میلیارد دلار بوده است که به‌صورت برابر میان گروه‌های شبه‌نظامی توزیع نمی‌شود.

پاسدار قاآنی، با رهبران شبه‌نظامیان عراق کمتر آشنایی دارد و از طریق یک مترجم با آنها صحبت می‌کند. دیدارها در عراق به‌طور فزاینده‌ای توسط سفیر ایران ایرج مسجدی، که خود عضو سابق نیروی قدس است، انجام می‌شود.

بر اساس گفته‌های دو مقام عراقی نزدیک به این گروه‌های شبه‌نظامی، گروه‌های کوچک‌تر مورد حمایت رژیم ایران به روش‌های غیررسمی کسب درآمد تکیه دارند و پول‌هایی هم از رژیم ایران که حدود سه تا ۹میلیون دلار است، دریافت می‌کنند.

گزارش آسوشیتدپرس هم‌چنین اشاره کرده که شش ماه پس از کشته شدن سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی، در دیماه سال گذشته؛ علاوه بر تشدید اختلاف میان گروهها شیعه عراق، رفت و آمد فرمانده سپاه قدس رژیم آخوندی به این کشور سخت‌تر و او در دومین سفر خود مجبور به درخواست صدور ویزا شده است.

آسوشیتدپرس این اقدام را قدم دولت عراق برای «محدودسازی مؤثر» آزادی تحرکات رژیم ایران در این کشور عنوان کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d6e28f9-05a8-44f1-bf16-e0305e0d08c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات