728 x 90

فیگارو – دادگاه بلژیک دیپلمات رژیم ایران را به اقدام به‌عمل تروریستی متهم کرد

محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران
محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران
  • فیگارو: دادگستری بلژیک ۴تن از جمله یک دیپلمات رژیم ایران را به اتهام مشارکت درطرح تروریستی علیه اپوزیسیون ایران به دادگاه فرستاد.
  • متهمان پرونده بلژیک به‌خاطر تلاش برای «قتل با ویژگی تروریستی» و «شرکت در فعالیت‌های تشکل تروریستی» محاکمه می‌شوند.
  • مجاهدین خلق می‌گویند توطئه علیه گردهمایی ویلپنت تصویری از تروریسم دولتی رژیم ایران است.

فیگارو روز ۲۵تیرماه نوشت: دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد دادگستری بلژیک چهارشنبه ۱۵ژوئیه -۲۵تیرماه چهار تن از جمله یک دیپلمات رژیم ایران را که متهم به دست داشتن در یک طرح سوءقصد علیه مخالفان رژیم تهران در ۲۰۱۸ در فرانسه بوده‌اند به دادگاه فرستاد.

"اریک ون در" سخنگوی دادستانی فدرال گفت دادگاه آنها قرار است در پاییز در آنتورپ برگزار شود، جایی که پرونده مورد تحقیق قرار گرفته است. این تصمیم روز چهارشنبه توسط دادگاه شورای آنتورپ در پشت درهای بسته، در تبعیت از درخواست دادستان فدرال اتخاذ شد. به‌گفته سخنگوی دادستان فدرال چهار متهم به‌خاطر ”تلاش برای قتل با ویژگی تروریستی ”و ”شرکت در فعالیت‌های تشکل تروریستی“ محاکمه می‌شوند. پرونده که در کمال رازداری توسط دادگستری بلژیک مورد تحقیق قرار گرفته موجب بروز تنشهای دیپلماتیک به‌خصوص بین فرانسه و رژیم ایران شد. در اکتبر ۲۰۱۸، دولت فرانسه وزارت اطلاعات رژیم ایران را به تحریک این طرح تروریستی متهم کرد.

از نظر مجاهدین خلق و حامیانشان، این ”توطئه ”در ویلپنت تصویری از ”تروریسم دولتی“ است که دولت روحانی اعمال می‌کند. حدود پانزده تن از شرکت‌کنندگان در گردهمایی ویلپنت به‌عنوان شاکی خصوصی وارد پرونده شده‌اند، که در میانشان، به‌گفته ریک ون روسل وکیل پرونده، اینگرید بتانکور به‌چشم می‌خورد.

فیگارو افزود: اسدالله اسدی که توسط مخالفانی که هدف بودند به‌عنوان ”فرمانده“ این سوءقصد معرفی می‌شود، یک دیپلمات رژیم ایران است که در زمان وقوع جرم در سفارت رژیم ایران در وین به‌کار مشغول بود. وی که در آلمان دستگیر شد در ماه اکتبر ۲۰۱۸ تحویل دادگستری بلژیک شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/410d7855-04be-4404-8e23-ff766cc7c567"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات