728 x 90

فیس‌بوک ۲۰۰حساب کاربری متعلق به هکرهای رژیم ایران را مسدود کرد

فیس بوک
فیس بوک

به گزارش رویترز ۲۴تیر فیس‌بوک اعلام کرد، حدود ۲۰۰حساب کاربری متعلق به هکرهای رژیم ایران را که در راستای پروژه جاسوسی سایبری این رژیم اغلب کارکنان ارتش آمریکا و شرکت‌های دفاعی و هوا-فضا را هدف قرار داده بودند، مسدود کرده است.


شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز پنجشنبه ۲۴تیر اعلام کرد، گروه یاد شده از حساب‌های کاربری جعلی اشخاص برای ارتباط با افرادی که هدف قرار داده بودند، استفاده می‌کردند و در برخی موارد به مدت چند ماه برای جلب اعتماد آنها تلاش می‌کردند تا بتوانند آنان را به سمت سایتهایی هدایت کنند که با یک کلیک بر روی لینک‌های آلوده، بدافزارهای جاسوسی روی دستگاههای‌شان نصب شود.
گروه تحقیقات فیس‌بوک اعلام کرد که این فعالیت‌ها گویای یک عملیات بی‌وقفه با استفاده از امکانات خوب است و در عین حال اقدامات امنیتی نسبتاً قدرتمندی هم برای پنهان کردن افرادی که پشت آن قرار دارند، انجام شده است.
کارشناسان امنیتی نام این گروه را ترتس‌شل (پوسته لاک‌پشت) عنوان کرده‌اند.

فیس‌بوک در ادامه می‌افزاید که، این هکرها اغلب افراد مستقر در آمریکا و هم‌چنین انگلستان و اروپا را هدف قرار می‌دهند و کمپین آنها از سال۲۰۲۰ فعال شده است.
از این پیش‌تر، این شبکه اجتماعی به دفعات صدها حساب کاربری وابسته رژیم ایران را مسدود کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/113c7f9e-82cc-4143-b346-c3ba44805d5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات