728 x 90

فواد ایزدی: الآن آقای ترامپ تو نظرسنجی‌ها جلو است اگر ما نفهمیم آنوقت یک مشکلی در داخل پیدا می‌کنیم

فواد ایزدی
فواد ایزدی

فواد ایزدی کارشناس مسایل آمریکای رژیم روز پنجشنبه ۲۸تیرماه در تلویزیون شبکه خبر، درباره انتخاب دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری آمریکا هشدار داد.

وی در ابتدا گفت: من قبل از این‌که برنامه شروع بشه این چیزی که گوش می‌کردم سخنرانی این آقای ونس معاونش هستش که دیروز پریروز معلوم شد که ایشان معاونش است. ایشون نیم ساعت سخنرانی کرده بود داشتم اون رو گوش می‌کردم از این جهت وضعیت جمهوریخواه خیلی بهتر است چون یک انسجامی دارند بین خودشون دعوا ندارند نامزدشان مشخص است نامزد معاون رئیس‌جمهور مشخص است الآن آقای ترامپ تو نظرسنجی‌ها جلو است اگر امروز انتخابات برگزار بشه فردا برگزار بشه می‌بره.

مجری: نظرسنجی جدیدی بعد از ترور، آمارش را شما دارید؟

ایزدی: بله افزایش پیدا کرده محبوبیتش افزایش پیدا کرده، این وضعیت مثبتی هستش که ایشون الآن داره معلوم نیست در نهایت آقای بایدن بماند یا نه احتمال رفتنش هست.

مجری: شما احتمال را بالا می‌دونید یا پایین؟

ایزدی: احتمال کم نیست احتمال کم نیست از این جهت درباره انتخابات آبان ماه خیلی نمی‌شه پیش‌بینی کرد.

برای کشوری مثل ایران مهم است چون ما تجربه داریم که افرادی سالیان گذشته زمان فعلی این بحث رو مطرح می‌کنند که اگر ما نباشیم جنگ می‌شه. خب الآن شما سیاست‌مداری رو دارید که نسبت به جنگهای قبلی آمریکا توی این منطقه نقدهای جدی دارند متوجه عرضم هستید یعنی اینها را اگر ما نفهمیم آنوقت یک مشکلی در داخل پیدا می‌کنیم چون سیاست‌مدارهای ما هم بعضی‌هاشون حرف‌هایی می‌زنند که به درد رای‌آوردن و اینها می‌خوره.

مجری: یعنی می‌خواهید بگید برداشت من اگر درست باشه اون ترسی که ایجاد می‌کنند از این‌که اگر اینها بیایند این افکار رو دارند این گروه خودشون دارند گذشته‌شان رو نقد می‌کنند و تصمیماتی که داشتند؟

ایزدی: و این مهم است برای ما چرا؟ چون هم تحت تأثیر ادبیات خلاف سیاست‌مدار آمریکایی بودن خوب نیست و هم به همون دلیل تحت تأثیر ادبیات خلاف سیاست‌مدار ایرانی بودن خوب نیست برای همین هم شما برنامه می‌گذارید دیگه واقعیتها رو ببینید چی هست یک اتفاقات جدیدی داره می‌افته.

یک بحث دیگری داریم در رابطه با آمریکا این تحول و تغییری هستش که در آمریکا داره اتفاق می‌افته از یک‌طرف شما این آقای جیلی ونس را دارید از اون طرف دانشگاههای آمریکا را دارید که چفیه دارند می‌اندازند شعار نهر تا بحر دارند می‌دهند آمریکا در حال تغییر است و درک این تغییر قطعاً برای کشوری مثل ایران اهمیت دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec642420-d332-4864-b538-7f51b4111e8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات