728 x 90

فلاکت دیکتاتور

فلاکت دیکتاتور
فلاکت دیکتاتور

واکنش مردم ایران و کانون‌های شورشی به اعدام دو تن از جوانان قیامی، تمامی محاسبه‌های دیکتاتوری زهوار دررفتهٔ خامنه‌ای را درنوردید. ضحاک فرتوت خام‌دلانه انتظار می‌کشید که پس از صدور فرمان مرگ دو جوان به خوالیگر حاکمیتش، جامعه مرعوب شود و خیابان‌ها در سکوت و ماتم فروروند، اما آنچه در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۸ و ۱۹دی اتفاق افتاد، آرامش را از پلک‌های او ربود؛ به‌گونه‌یی که سراسیمه از لانهٔ عنکبوتی خود بیرون خزید تا آثار عظیم داخلی و بین‌المللی قیام سراسری و استمرار ۱۱۶روزهٔ آن را مینی‌میزه کند و با ربط دادنش به فضای مجازی، آن را «تبلیغات»! بخواند:

«مهمترین بخش کار تبلیغاته، اینجا هم مهمترین بخش حرکت دشمن مسأله تبلیغات بود... وسواس فقط جن نیست ناس هم وسوسه می‌کنه وسواس می‌کنه وسواس فضای مجازی را دیدید، رسانه‌های خارجی را از غربی و عربی و عبری، ملاحظه کردید، اینجا هم بنابراین نقش اول مال تبلیغات بود، خب یک عده‌یی خواستن وانمود بکنند و خارجی‌ها تو تبلیغاتشون این‌طور وانمود می‌کردند که این اغتشاشاتی که حال یک عده‌یی تعدادی میان تو خیابونها فریاد می‌کشند و فحش می‌دهند و یک جایی را یک شیشه‌یی را می‌شکنند و یک سطل زباله‌یی را آتش می‌زنند و فلان، اینها مخالف با ضعفهای کشورند، ضعفهای مدیریتی، ضعف اقتصادی، ضعف فلان، نه بنده به شما عرض بکنم عکسه قضیه! این کسانی که آمدند وارد اغتشاشات شدند و این را راه انداختند، هدف‌شون برطرف کردن ضعفهای کشور نبود، هدفشون از بین بردن نقاط قوت کشور [بخوانید براندازی] بود». ! (خامنه‌ای. ۱۹دی ۱۴۰۱)

 

رویکرد همسان دیکتاتورها

«تبلیغات» و پروپاگاندا خواندن واقعیت ملموس و سرسخت براندازی در خیابان‌ها و متأثر از فضای مجازی خواندن جمعیت قیام‌آفرینان، از ترفندهای شناختهٔ شدهٔ دیکتاتورهاست. همه می‌دانند «ازهاری گوساله»! ژنرال چهارستارهٔ شاه نیز خروش شبانهٔ تظاهر کنندگان در انقلاب ضدسلطنتی را «نوار»! می‌خواند و مدعی بود که خرابکاران صدای شعار از قبل ضبط می‌کنند و در پشت‌بام‌های پخش می‌کنند.

«آقایان! اینها دروغ است. ضبط صوت گذاشته‌اند روی پشت بام‌ها و صدای آن را بلند می‌کنند. من خودم، همراه خانومم، رفتیم روی پشت بام، دوربین انداختیم، کسی روی بام‌ها نبود. این‌ها همه‌اش نوار است»

تنها اختلاف بین دو دیکتاتور این است که شاه، به جای این‌که خودش به صحنه بیاید و در افکار عمومی سکهٔ یک پول‌شود، یک ژنرال ارتش را فرستاد. حال خامنه‌ای از فرط پیسی مجبور است خودش این لاطائلات را سر هم کند.

او در حالی قیام سراسری را به یک «شیشه شکستن و سطل زباله آتش زدن»! خلاصه می‌کند که دو خط آن‌طرف‌تر نمی‌تواند کتمان کند که مشکل این جوانان از اقتصاد و معیشت گذشته و اصل نظام را نشانه رفته است.

 

«اعدام کنی قیامه»

به خامنه‌ای باید حق داد سراسیمه از لانه‌اش بیرون بخزد؛ زیرا بزرگ‌ترین رخداد این است که حربهٔ زنگ‌زدهٔ اعدام دیگر اثر ندارد. تمام سرمایه‌گذاری او در این زمینه بر باد رفته است. ایران شورشی با شنیدن خبر اعدام دو جوان دلیر خود، واکنشی آتشین از خود نشان داد. در مناطقی از تهران مانند آریاشهر، ستارخان، صادقیه، شریعتی، سعادت‌آباد، اکباتان، خیابان استاد معین، خیابان انقلاب، هفت‌حوض و ایستگاه متروی انقلاب، مردم خشم انفجاری خود را به گوش کر و سنگ‌شدهٔ دیکتاتور رساندند. دانشگاههای تهران، ملی، پردیس کشاورزی، دانشگاه تهران و دانشگاه کردستان در سنندج نیز صحنهٔ تظاهرات دانشجویان شد. علاوه بر آن در مشهد، گوهردشت، اصفهان، مهاباد، شهر دشتی در استان هرمزگان، بندرعباس، کرج، آبدانان و قزوین تظاهرات شبانه برگزار گردید. این در حالی بود که در یک اقدام کم‌سابقه، در بامداد دوشنبه ۱۹دی زندان گوهردشت موسوم به «رجایی شهر» به محاصرهٔ مردم خشمگین درآمد تا به‌این وسیله از اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی جلوگیری شود.

 

چنگ در چنگ شدن «قیام» و «اعدام»

ظهور شعارهای «مرگ بر حکومت اعدامی» و «این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه‌»، عزم قیام‌آفرینان را برای برچیدن چوبه‌های دار دیکتاتور به نمایش گذاشت.

محاصرهٔ یکی از مخوف‌ترین کشتارگاههای خامنه‌ای از سوی مردم، درست در ساعت اجرای اعدام و تبدیل آن به صحنهٔ جوشش قیام، نشان داد که قیام سراسری، گوش‌به‌زنگ و حاضر به یراق است و شراره‌های گدازان آن هر لحظه مترصد الو کشیدن و دامن‌گسترانی هستند.

خبرگزاری تسنیم در واکنش به این واقعهٔ نادر جلو جلو دوید تا عقب نیفتد ولی افتضاح خبری که منتشر کرد، فلاکت خامنه‌ای و حکومت اعدام را بیشتر لو داد:

«‌شب گذشته، شایعاتی در رسانه‌های ضد انقلاب و فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی از محکومان اغتشاشات اخیر در آستانه اجرا‌ست؛ این خبرسازی رسانه‌های ضد انقلاب باعث شد تعداد قلیلی از جمله خانواده محمد قبادلو در مقابل زندان رجایی‌شهر تجمع کنند.

پس از انتشار این خبر و فضاسازی که شب گذشته صورت گرفت، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضد انقلاب، تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دست‌آوردسازی کنند و عدم اجرای حکم را عقب‌نشینی از سوی دستگاه قضایی معرفی کردند». ! (تسنیم. ۱۹دی ۱۴۰۱)

البته ولایت خون‌ریز هرگز نمی‌تواند از فریب و شانتاژ و اعدام و شکنجه دست بردارد ولی در این‌جا، خامنه‌ای می‌خواست با اعدام از قیام جلوگیری کند اما قیام به مصاف اعدام رفت...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b49ddfe-9dda-4091-a35d-4336aa2f24fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات