728 x 90

فغان مهره خامنه‌ای پس از ۶ماه

پس از گذشت ۳۳سال از تابستان خونین ۶۷، در روز ۱۹مرداد۱۴۰۰، یکی از دژخیمان حکومت آخوندی در مقابل دادگاه قرار گرفت، دژخیم حمید نوری از پاسداران و جنایتکاران زندانهای حکومت آخوندی در برابر دادگاهی مرکزی استکهلم سوئد قرار گرفت، او تنها به‌خاطر بخشی از جنایت‌هایش یعنی شرکت در قتل‌عام زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت و آن‌هم در مقطع تابستان ۶۷ محاکمه می‌شود.

در مجموع در سال میلادی ۲۰۲۱ پنجاه‌وشش جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام این دژخیم برگزار شد.

این دادگاه به مدت ۲هفته به کشور آلبانی و شهر دورس منتقل شد تا به استماع مجاهدینی بپردازد که از شاهدان جنایت‌های دژخیم حمید نوری در مقطع قتل‌عام بودند. این دو هفته و شهادت‌های تکان‌دهنده‌ٔ اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران تأثیر بسیار زیادی در روند دادگاه داشت.

ناظران سیاسی این دادگاه را نه محاکمه‌ٔ یک فرد که محاکمه‌ٔ تمامیت حکومت آخوندی می‌دانند؛ زیرا یکی از اعضاء هیأت مرگ‌ِ تابستان ۶۷ رئیسی جلاد رئیس‌جمهور رژیم آخوندی است. در ۶ماهی که این دادگاه برگزار شد، رسانه‌های جهان آخوند رئیسی را با القابی مانند: «قصاب تهران» «جلاد» «قاتل» خطاب قرار داده و مقاله‌های بسیاری در رابطه با جنایت‌های او نوشتند.

امری که طاقت حکومت آخوندی را طاق کرد و سرانجام با ناله و فغان و البته در فرهنگ آخوندی اعتراف کردند که سازمان مجاهدین خلق حکومت آخوندی را به‌خاطر قتل‌عام ۶۷ به دادگاه کشانده است.

پاسدار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی خامنه‌ای در گفتگو با سایت حکومتی جماران در همین رابطه گفته است: اکنون نیز بعد از خروج از عراق، مجدداً در یک کشور اروپایی مستقر هستند... لذا معتقدم که ما نوعی کم‌کاری و بی‌تفاوتی حقوقی از خود نشان دادیم که منجر شده تروریستها از ما طلبکار باشند و

امروز در صف مدعیان عدالت هستند. دادگاه نمایشی که در یکی از کشورهای اروپایی در مورد کشته‌های سال۶۷ در جریان است را ببینید. به‌نظر می‌رسد در این قضیه اگر بخواهیم تعارف را با خود کنار بگذاریم، نوعی کم‌کاری صورت گرفته است که امروز تاوان آن را می‌دهیم»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59f94ed5-9b2e-4b8e-ad27-e2b94dd9002e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات