728 x 90

فعالیت نفتکش ربوده‌شده گلف اسکای در ناوگان مخفی رژیم ایران

نفتکش گلف اسکای
نفتکش گلف اسکای

میشل باکمن کارشناس شرکت اطلاعات امنیت دریایی لوید لیست گفته است که، نفتکش گلف اسکای که با پرچم دومینیکا در تابستان ۲۰۲۰ در سواحل امارات متحده عربی ناپدید شد، اکنون به‌عنوان بخشی از ناوگان مخفی رژیم ایران برای انتقال نفت به کشورهای مختلف فعالیت می‌کند.
العربیه روز چهارشنبه ۱۰شهریور به‌نقل از میشل باکمن نوشت: موقعیت‌یاب این کشتی روشن نیست، می‌تواند به این معنی باشد که به آنچه ما به آن کشتی مادر می‌گوییم تبدیل شده باشد، که کار آن ذخیره نفت خام و احتمالاً انتقال آن به نفتکش‌های دیگر است.
تصاویر ماهواره‌یی چند روز پس از ربوده شدن گلف اسکای به همراه تمام خدمه آن این کشتی را در آب‌های سرزمینی ایران رصد کردند. هشت خدمه پیشین این کشتی که در هندوستان هستند، چگونگی ربوده شدن خود توسط افراد مسلح را تشریح کرده‌اند.
همه خدمه به غیر از جایندر سینگ ناخدای کشتی، بقیه پرسنل به دلایل امنیتی نخواسته‌اند که نامشان فاش شود.
یکی از کارکنان کشتی که نامش فاش نشده، گفته است افرادی که کشتی را ربودند به زبانهای عربی و فارسی صحبت می‌کردند و بر اساس تشخیص آن‌ها، کشتی پس از ربوده شدن، به شهر بندرعباس منتقل شده است.
این نفتکش قبلاً به‌دلیل دور زدن تحریم‌ها علیه رژیم ایران توسط آمریکا، توقیف شده بود اما ژوئن ۲۰۲۰ رسانه‌های رژیم ایران گزارش دادند که این کشتی پس گرفته شده است.
بر اساس این گزارش نام این کشتی به ریما تغییر داده شده و با پرچم رژیم ایران مشغول فعالیت است. مالک آن یک شرکت معدنی به‌نام مشتاق تجارت صنعت معرفی شده است.
این شرکت توسط امیر دیانت، شهروند دوتابعیتی ایرانی-عراقی اداره می‌شود. بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا او از سال‌ها پیش با مقامات ارشد نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران همکاری می‌کند و در سال‌های اخیر عمدتاً در پول‌شویی، قاچاق اسلحه و انتقال موشک بین ایران و یمن دست داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0951a1f7-ca05-453d-b2eb-d6fb445f4c7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات