728 x 90

فضیحت موشک‌پرانی خامنه‌ای به پایگاههای آمریکایی در عراق

فضیحت موشک پرانی خامنه ای
فضیحت موشک پرانی خامنه ای

فضیحت موشک‌پرانی خامنه‌ای به پایگاههای آمریکایی در عراق، خطای عمدی در شلیک و کلاهکهای بدون مواد منفجره

خبرگزاری رویترز با عنوان «رژیم ایران در حملات به نیروهای آمریکایی در عراق عمداً خطا شلیک کرده است»‌ نوشت: «آمریکا و منابع دولتی اروپایی که با ارزیابیهای اطلاعاتی آشنایی دارند، معتقدند رژیم ایران هنگام حملات موشکی تلافی‌جویانه به پایگاههای سربازان آمریکایی در عراق، به‌طور عمدی از تلفات نظامی آمریکا اجتناب کرده است. این منابع گفتند: گمان می‌رود روز چهارشنبه، نیروهای رژیم ایران این حملات را طوری هدفگیری کرده بودند تا در عین‌حال که هنوز پیام به‌اصطلاح عزم رژیم ایران را در پاسخ به‌قتل قاسم سلیمانی می‌دهند، نیروهای آمریکایی را مورد اصابت قرار ندهند و از تشدید بحران خارج از کنترل جلوگیری کنند...»

رویترز افزود: به‌گفته سه منبع، گمان می‌رود رژیم ایران سعی داشت برای به حداقل رساندن تلفات و به‌ویژه برای جلوگیری از کشتن آمریکایی‌ها، به قسمتهای خاصی از پایگاهها حمله کند. آنها گفتند این ارزیابی شامل برخی اطلاعات از داخل ایران است که ماهیت طرح حمله را تأیید می‌کند.

یکی از منابع آمریکایی گفت: "آنها می‌خواستند پاسخ دهند اما تقریباً با اطمینان از عدم تشدید تنش".

 

محمد الهاشمی تحلیلگر سیاسی در گفتگو با تلویزیون الحدث گفت:

تعدادی از ۵موشکهای شلیک شده که در اربیل به دست آمدند هیچ حفره‌ای ایجاد نکرده‌اند. این موشکها بدون مواد منفجره بودند و به‌نظر می‌رسد کلاهک انفجاری خالی بوده است. در آنها مواد منفجره‌ای وجود ندارد. هم‌چنین موشک‌هایی که در شرق هیت فرود آمدند خالی از مواد منفجره بودند.

تکیه رژیم ایران بر دود و دم و تبلیغات است. ساعت ۲صبح اعلام کردند ما ۸۰آمریکایی را کشتیم و چند صد تن را مجروح کردیم. آنها از آرشیو قدیمی خود کلیپ پرتاب موشک از همان مکان یعنی از کرمانشاه را که به سوی مناطق شرق سوریه پرتاب کرده بودند نشان دادند. این پنج موشک از نوع ذوالفقار و فاتح بودند که به شرق سوریه پرتاب شده بودند. این نشان می‌دهد آنها آماده‌سازیهای این حیله و فریب را انجام می‌دادند.

 

دکتر کفاح محمود مفسر تلویزیون الحدث گفت:‌

وقتی که آثار دو فروند از موشک‌هایی را که به پایگاههای ائتلاف بین‌المللی در کردستان شلیک شده بود بررسی کردیم دریافتیم که این عملیات در تمامیت آن یک بادکنک تبلیغاتی نظامی بوده است. همه شاهدان نزدیک به محل اصابت موشکها، از کردستان گرفته تا الانبار در پایگاه عین الاسد تأکید می‌کنند که مطلقاً هیچ خسارتی نبوده است و این در تناقض با آن چیزی است که دستگاه تبلیغاتی رژیم ایران ادعا می‌کند که دهها آمریکایی کشته شدند

 

مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دمکراسیها در واشنگتن گفت:‌ (خامنه‌ای) وقتی که سپاه پاسداران را موظف کرد موشکها را پرتاب کند، خیلی مواظب بود که اطمینان حاصل کند در این حمله آمریکایی کشته نشود. زیرا او می‌داند که ترامپ متقابلا حمله می‌کند و حمله سختی هم می‌کند.

 

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با سی.بی.اس نیوز گفت: ایالات متحده به اطلاعات طبقه‌بندی شده دست یافته که رژیم ایران در پیام‌هایی به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به خود از آنها خواسته تا علیه اهداف آمریکایی اقدام نکنند.

وی قاسم سلیمانی را فردی شرور و قاتل هزاران آمریکایی معرفی کرد و گفت: با کشته شدن قاسم سلیمانی آمریکا اکنون بیش از هر زمانی امن است.

 

جواد الطلیباوی، از سرکرده‌های عصائب گفت:‌ تأکید می‌کنم همه گروه‌های حشدالشعبی هیچ‌گونه ارتباطی با حملات راکتی به منطقه سبز بغداد و دیگر مناطق ندارند.. از زمان کشته شدن فرماندهان تاکنون، گروه‌های حشدالشعبی هیچ‌گونه فعالیت و عملیاتی نداشتند.

این سرکرده وحوش رژیم استفاده از موشک کاتیوشا توسط این گروهها را رد کرد و افزود: گروه‌های حشدالشعبی از راکتهای کاتیوشا صرف‌نظر کرده‌اند چرا که دیگر در آسان‌ترین عملیات نیز بی‌فایده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f347561e-ce55-432c-be1c-440b28620b7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات