728 x 90

فشار آمریکا بر هند برای جلوگیری از خرید نفت ونزوئلا

فشار آمریکا بر هند برای جلوگیری از خرید نفت ونزوئلا
فشار آمریکا بر هند برای جلوگیری از خرید نفت ونزوئلا

آمریکا می‌گوید با اعمال فشار بر هند سعی خواهد کرد این کشور را از خرید نفت ونزوئلا منصرف کند.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا به خبرگزاری رویترز گفت از هند خواسته است طرف مردم ونزوئلا را بگیرد و از کمک به نیکلاس مادورو خودداری کند.

تحریم‌های دولت ترامپ سبب شده بیشتر عواید نفت ونزوئلا در اختیار خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا قرار بگیرد.

 

قابل ذکر است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۰اسفند اعلام کرد شش مقام نزدیک به نیکلاس مادورو را به‌دلیل دست داشتن در مسدود کردن مرز و جلوگیری از کمکهای بشردوستانه به مردم ونزوئلا، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

افراد تحریم شده عبارتند از فرمانده گارد ملی ونزوئلا، فرمانده دفاع استراتژیک منطقه گویان، ژنرال ناحیه دفاعی ایالت بولیوار، فرمانده دفاعی ایالات تاچیرا در همسایگی با کلمبیا، رئیس پلیس انتظامی ویژه مادورو و مدیرکل پلیس ملی ونزوئلا.

 

همچنین روز دوشنبه ۶ اسفند ۹۷، نشست گروه لیما با حضور خوان گوآیدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و مایک پنس،معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد.

این نشست با هدف یافتن راه‌حلی برای بحران ونزوئلا و با حضور ۱۲کشور آمریکای جنوبی و کانادا تشکیل شده است.

مقام بلندپایه دولت آمریکا روز یکشنبه گفت که مایک پنس در نشست لیما "تدابیر مشخص" و "اقدامات روشنی" را برای خروج از بحران ونزوئلا اعلام خواهد کرد.

این دیدار دو روز پس از امتناع دولت مادورو از پذیرش کمکهای انسان دوستانه آمریکا صورت می‌گیرد. آمریکا در واکنش تهدید کرده که تحریم‌های بیشتری علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6be1890a-51ac-49d5-813f-741c8289e235"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات