728 x 90

فساد نجومی ۹۲هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان
فولاد مبارکه اصفهان

رسانه‌های حکومتی خبر دادند که در گزارش ۳۰۰صفحه‌یی مجلس ارتجاع درباره فساد در فولاد مبارکه اصفهان، میزان اختلاس صورت گرفته رقم هنگفت ۹۱هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

در این گزارش از جمله به پرداخت یک میلیارد و ۴۴۰میلیون تومان در وجه دفاتر ائمه جمعه و ستاد اقامه نماز جمعه، ۹۵۰میلیون تومان در وجه حوزه علمیه، بنیاد غدیر و ساخت مسجد و اخذ ۱۴۷میلیارد از پول فولاد برای تأسیس یک شرکت هواپیمایی شخصی اشاره شده است (سایت حکومتی تجارت نیوز ۲۸مرداد).

در این میان تنها برای سرپوش گذاشتن به این تخلفات و جلوگیری از تحقیق و تفحص، بیش از ۲۲میلیارد تومان پول به صدا و سیمای رژیم و حدود ۴۱۷میلیون تومان به برخی از اکانت‌های توئیتری برای سرپوش گذاشتن به این تخلف پرداخت شده است.

از نکات دیگر این تحقیق و تفحص، شناسایی ۱۰۰۰ میلیارد سود از بازارگردانی فولاد است، درست در زمانی که کل بورس ریزشی بوده است.
هم‌چنین باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان که در سال ٩٨ سودده بوده با پرداخت پاداش‌های فراتر از سقف قانونی، در همان سال زیان ده شده است.
گفتنی است رقم اختلاس بانک ملی یا همان پرونده محمود خاوری ۳هزار میلیارد تومان بود، پرونده‌یی که خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم از همه رسانه‌ها و مسئولان رژیم خواست آن را کش ندهند.

 

عباس عبدی در واکنش به گزارش مجلس ارتجاع درباره فساد در فولاد مبارکه با هشتگ فساد سیستماتیک نوشت: ‏ ۳۰۰صفحه گزارش مجلس از فساد در فولاد مبارکه در یک خط: ۹۱هزار میلیارد تومان جمع تخلفات مالی!

یک شرکت به ازای هر ایرانی یک میلیون تومان تخلف کرده بعد چند میلیاردی به رسانه ملی و خبرگزاریهای اصول‌گرا ضدفساد؟! پرداخت می‌شود تا سیاست رسانه‌یی مناسب اجرا شود (تلگرام خبر فوری رژیم ۲۹مرداد).

 

روزنامه حکومتی فرهیختگان روز ۲۹مرداد با عنوان «عجایب فساد ۹۲هزار میلیاردی یقه‌سفیدها در فولاد مبارکه» نوشت:
طبق گزارش تحقیق و تفحص، رقم تخلفات ۹۱هزار و ۸۷۳میلیارد تومان است. عناوین تخلفات و رقم آنها به‌صورت زیر است:

  • تخلف ۵۷هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان در تولید و فروش
  • تقدیم رانت به سایپا و ایران‌خودرو از طریق فروش مازاد نیاز و زیر قیمت محصولات به این شرکتها و فروش آنها در بازار آزاد توسط این دو خودروساز
  • تخلف ۲۶هزار میلیارد تومانی در قراردادها
  • از تخلف ۷هزار میلیاردی تا پروژه‌کردن بورس! اختلال در بازار سرمایه از طریق پروژه‌کردن و خرید و فروش سهام شرکت‌های کروی، فسرب، توکا ریل، آسیا سیر ارس، توکارنگ و... ، به‌منظور کسب سودهای غیرمتعارف
  • پرداخت حقوق ماهیانه ۶۰میلیونی برای مشاوران خیالی توسط مدیرعامل بازنشسته فولاد مبارکه
  • استخدام سفارشی ۲۰۰بازنشسته در فولاد مبارکه و انتصاب به‌عنوان هیأت‌مدیره شرکت‌های تابعه افراد معرفی‌شده از طرف مسئولان دولتی و برخی نمایندگان مجلس
  • حقوق ۷۷ میلیونی مدیر روابط‌عمومی
  • ۳میلیارد تومان حقوق دریافتی مدیرعامل!
  • ماجرای یک وانت گز اصفهان
  • پول‌هایی برای انحراف روند تحقیق و تفحص/ مبالغی تحت عنوان ری‌توئیت و جریان‌سازی رسانه‌یی در خصوص تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هزینه نموده است
  • ۱۷۰ میلیارد تومان خرید کت‌وشلوار، خودرو تا ادکلن برای مدیران دولتی
  • عقد قرارداد با اشخاص یا مجموعه‌های وابسته به ذی‌نفوذان سیاسی و اجتماعی کرده است که به‌عنوان نمونه می‌توان همسر واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور وقت، عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی، قدرت‌الله نوروزی شهردار سابق اصفهان و... را نام برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33f7892a-891b-4ce0-a61d-a00d307caada"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات