728 x 90

فریدام هاوس: ایران در میان کشورهای دارای بیشترین محدودیت اینترنتی

اینترنت
اینترنت

سازمان فریدام هاوس (خانه آزادی) که در واشنگتن مستقر است در تازه‌ترین گزارش سالانه خود درباره آزادی اینترنت در جهان اعلام کرد که ایران پس از دو کشور چین و میانمار؛ بیشترین محدودیت در زمینه اینترنت را اعمال می‌کند.
بر اساس گزارش فریدام هاوس به‌تاریخ ۲۶مهر؛ ایران در دسته کشورهای «غیرآزاد» در زمینه اینترنت به‌شمار می‌رود و میزان آزادی اینترنت در ایران ۱۶درصد است.
گزارش فریدام هاوس؛ کشورهای ایسلند؛ کاستاریکا؛ استونی؛ تایوان و کانادا را آزادترین کشورهای جهان از نظر دسترسی به اینترنت اعلام کرد.

گزارش فریدام هاوس در حالی منتشر می‌شود که به‌دنبال اوجگیری قیام سراسری در ایران و تشدید سرکوب آن توسط رژیم؛ محدودیتهای اینترنتی شدیداً افزایش یافته و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی توسط این رژیم به‌منظور جلوگیری از انتشار اخبار قیام فیلتر شده است.
در همین حال اتحادیه اروپا و آمریکا با محکوم کردن سرکوبهای وحشیانه در ایران؛ وزیر ارتباطات دولت آخوند رئیسی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4699e864-fb4e-445b-8fbf-35f5726db891"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات