728 x 90

فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای دربارهٔ «گسستها و گسلهای بی‌پاسخ مانده»

قیام مردم ایران در ۱۴۰۱
قیام مردم ایران در ۱۴۰۱

فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای

دربارهٔ «گسستها و گسلهای بی‌پاسخ مانده»

و پیشنهاد عقب‌نشینی از جانب برخی کارشناسان نظام

برای نجات از خطر انقلاب

 

وقتی ماجرا از حالت جنبشی به شورشی تبدیل می‌شود

در این مرحله ماجرای فروپاشی هم از درون آن در می‌آید

و انقلاب هم می‌تواند از درون آن در‌آید

این ماجرایی است که ما امروز با آن درگیریم

 

روزنامه متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای -۱۲اردیبهشت۱۴۰۲:

روزنامه فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای روز ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۲ زیر عنوان گسستها و گسل‌های جامعه بی‌پاسخ مانده است، ضمن درج اظهارات یک کارشناس حکومتی، درباره بحرانهای بی‌علاج نظام و خطر شورش، نوشت:

ما دوره‌ای طولانی بعد از جنگ از ۱۳۶۷ و از ۷۰ به بعد تا ۱۳۹۵ و ۹۶ با مجموعه‌یی از بروز و ظهور‌های جنبش‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم. این جنبش‌های اجتماعی در دوره‌ای تاریخی تا ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ پاسخی مناسب نگرفتند، جامعه از این دستور کار جنبشی، عبور کرد و دستور کار شورشی مطرح شد. جنبش‌های اجتماعی به حاشیه رفتند و شورشهای اجتماعی که به‌معنایی همه گروهها درون آن بودند در دستور کار قرار گرفت.

وقتی ماجرا از حالت جنبشی به شورشی تبدیل می‌شود در این مرحله ماجرای فروپاشی هم از درون آن در می‌آید و انقلاب هم می‌تواند از درون آن در‌آید. این ماجرایی است که ما امروز با آن درگیریم.

اگر این وضعیت استمرار پیدا کند ممکن است ساحت شورشی بودنش فرو بریزد و فراگیر شود و چیزی به نام انقلاب بروز و ظهور کند.

روزبه‌روز مسائل و مشکلات بیشتر می‌شود و انباشت مسائل دیگر نیز وجود دارد و جامعه به سطح شورشی تبدیل می‌شود و عامل شورشهای بزرگ می‌شود.

ما امروز اساساً با جامعه‌یی شورشی روبه‌رو باشیم و این بسیار بسیار خطرناک است و نیاز به بازنگری بنیادینی در نظام سیاسی و فرهنگی و اجتماعی ایران وجود دارد.

تنها راه این است که نظام سیاسی عقب‌نشینی کند و طبقه متوسط فعال شود و نخبگان کشور به میدان بیایند و به مشکلات سر و سامان بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/906b395c-415d-4d78-92e4-a93cc0c2a603"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات