728 x 90

فرماندهی سایبری آمریکا از شناسایی چند بدافزار مورد استفاده وزارت اطلاعات رژیم ایران پرده برداشت

مادی واتر
مادی واتر

فرماندهی سایبری آمریکا روز چهارشنبه ٢٢دی‌، از شناسایی و افشای چندین بدابزار متن باز خبر داد که توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران در شبکه‌هایی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
فرماندهی سایبری آمریکا با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد، این بازیگران که با عنوان مادی‌واتر شناخته می‌شوند، بخشی از گروه‌هایی هستند که فعالیت‌های اطلاعاتی رژیم ایران را انجام می‌دهند و از تکنیک‌های متنوعی برای حفظ دسترسی به شبکه‌های قربانیان‌شان استفاده می‌کنند.
کریس اینگلیس، مدیر سایبری ملی و مشاور ارشد ریاست‌جمهوری آمریکا در سیاست و راهبرد سایبری، با انتشار توئیتی موفقیت تیم‌های نیروی مأموریت ملی سایبری در برهم زدن فعالیت‌های خصمانه از طریق افشای تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها، و رویه‌ها را ستوده است.
به گفته وی، همکاری میان اف.بی.آی و این فرماندهی سایبری در افشای کارزارهای سایبری رژیم ایران یک نمونه کامل از این است که چگونه آمریکاییان در صورت اتحاد، قدرتمندتر هستند.
مادی‌واتر یک عامل تهدید رژیم ایران است که بر اساس گزارشهای قبلی، دولتهایی در خاورمیانه، اروپا، و آمریکای شمالی را هدف حملات خود قرار داده است.


فرماندهی سایبری آمریکا در ادامه می‌افزاید، گروه زیرمجموعه‌ای از وزارت اطلاعات رژیم ایران است که به یک گزارش تحقیقی ارائه شده به کنگره استناد شده که بر اساس آن، وزارت اطلاعات رژیم ایران برای شناسایی مخالفان رژیم نظارت داخلی انجام می‌دهد.
این وزارت هم‌چنین از طریق شبکه‌های مأموران خود در سفارت‌خانه‌های رژیم ایران، فعالان ضدرژیم در خارج از کشور را زیر نظر دارد. در پایان بیانیه نیز چندین جنبه از چگونگی استفاده عامل تهدید از بدافزار در شبکه‌ها معرفی شده‌اند.
این نخستین بار است که دولت آمریکا، آشکارا فعالیت‌های «مادی‌واتر» را به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14c1b2c9-7b00-424d-9223-7d8aed4e46e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات