728 x 90

فرانسه: فعالیت‌های بی‌ثبات کننده حوثی‌ها باید بلافاصله متوقف شود

وزارت خارجه  فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

وزارت‌خارجه فرانسه پرتاب موشک و حمله با پهپاد توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران علیه عربستان را محکوم کرد و نوشت: تشدید این حملات، که حوثی‌ها مسئولیت آن را برعهده گرفتند، بیانگر یک تشدید تنش خطرناک است.

سایت وزارت‌خارجه فرانسه روز ۱۹اسفند نوشت: فرانسه مجدداً بر تعهد قوی خود نسبت به امنیت سرزمین عربستان سعودی و ثبات منطقه‌ای، که گسترش پهپادها و موشکها تهدیدی جدی برای آن محسوب می‌شوند، تأکید می‌کند.

در بیانیه وزارت‌خارجه فرانسه هم‌چنین آمده است: فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌یی حوثی‌ها و حمله آنها به استان مارب در یمن که مستقیماً بر علیه هر گونه روند حل بحران یمن است، باید بلافاصله متوقف شود. فرانسه مجدداً بر تعهد خود در مورد توقف جنگ در این کشور و آغاز مجدد بحثها در مورد یک توافق سیاسی جامع و فراگیر، تحت نظارت سازمان ملل تأکید می‌کند.

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید روز دوشنبه ۱۸اسفند، حملات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به عربستان را نگران‌کننده خواند. خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۱۸اسفند به‌نقل از جن ساکی نوشت: «دولت بایدن از افزایش حملات به عربستان سعودی نگران است و این‌که عربستان سعودی با تهدیدهای امنیتی واقعی، از سوی حوثیهای متحد رژیم ایران در یمن و دیگران در منطقه روبه‌رو است».

در همین رابطه کیرستن فونتنروز از شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت: وضعیت در یمن رو به وخامت است. زیرا حوثی‌ها با تصمیمات اخیر دولت بایدن و موفقیتهای نظامی اخیرشان در مارب، وحشی شده‌اند.

به گزارش رویترز استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل، روز دوشنبه ۱۸اسفند حملات هواپیماهای بدون سرنشین و موشکهای بالستیک به عربستان از سوی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را محکوم کرد.


از طرفی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن حملات اخیر موشکی و پهپادی به عربستان، ادامه حملات به غیرنظامیان را غیرقابل قبول دانست و از طرفهای درگیر مصرانه خواست سریعاً با یک آتش‌بس به توافق برسند و همکاری اتحادیه اروپا با نماینده ویژه سازمان ملل بر دستیابی به یک راه سیاسی و احیای اقتصاد فلج شده در یمن را ابراز داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75ab16d4-9066-45db-9c4d-bc8392c88887"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات