728 x 90

فرانس ۲۴: هشدار آژانس نسبت به تهدید رژیم ایران برای خروج از پروتکل الحاقی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد گامی که رژیم تهران برای خروج از پروتکل الحاقی تهدید به برداشتن آن کرده است، تأثیری جدی برای فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت توسط آژانس در ایران خواهد داشت.

فرانس ۲۴روز ۲۹بهمن ضمن انتشار این خبر نوشت: توافق اتمی ۲۰۱۵ با خروج رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ در سال۲۰۱۸ از این توافق ضربه‌یی تقریباً مرگبار دریافت کرد.

دولت جو بایدن گفته است در صورت بازگشت تهران به‌تبعیت کامل، آمادهٔ پیوستن مجدد به‌این توافق و آغاز لغو تحریم‌ها است. رژیم تهران بر سر این پیش‌شرط جدل می‌کند.

آنچه باعث افزایش تنشها است این است که رژیم ایران در نظر دارد طبق مصوبه مجلس در ماه دسامبر، در صورتی که آمریکا تحریم‌های وضع شده از ۲۰۱۸ به‌بعد را تا ۳اسفند لغو نکند برخی بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را محدود کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید رئیس این آژانس، رافائل گروسی قرار است روز شنبه به تهران سفر کند تا با مقام‌های رژیم ایران به‌منظور یافتن راه‌حلی برای ادامه بازرسی‌ها گفتگو کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7e602e2-cb33-4072-910a-316832163d7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات