728 x 90

فراخوان رهبر گروه پارلمانی حزب حاکم لیبرال بلژیک به استرداد دیپلمات رژیم ایران به بلژیک

دیوید کلارینوال  رهبر گروه پارلمانی حزب حاكم لیبرال
دیوید کلارینوال رهبر گروه پارلمانی حزب حاكم لیبرال

دیوید کلارینوال رهبر گروه پارلمانی حزب حاکم لیبرال در پارلمان بلژیک طی نا مه‌یی

به نخست‌وزیر این کشور نوشت:‌ اسدالله اسدی دیپلمات دستگیر شده رژیم ایران درآلمان

باید هر چه زودتر به دادگاه بلژیک تحویل داده شود. اقداماتی انجام دهید تا حاکمیت قانون و تحقق عدالت هرگز مورد مصالحه قرار نگیرد

وی افزود: رژیم ایران برای جلوگیری از تحویل دادن دیپلمات دستگیر شده خود به دستگاه عدالت بلژیک اعمال فشار می‌کند

 

متن کامل نامه دیوید کلارینوال

آقای شارل میشل نخست‌وزیر بلژیک

از طریق این نامه اجازه بدهید قبل از هر چیز از طرف دوستانم در شورای ملی مقاومت ایران صادقانه‌ترین تشکرات را از شما و همچنین از سرویسهای امنیتی ما برای کمک به خنثی شدن حمله بمب‌گذاری در مقیاس بزرگ که تجمع اپوزیسیون ایران در پاریس را مورد هدف قرار داده بود، ابراز کنم.

من خودم در میان سخنرانان این جلسه بودم که دهها هزار هوادار تغییر دموکراتیک در ایران را همراه با بسیاری از سیاستمداران اروپایی و آمریکایی، گردهم آورده بود.

ما از طریق مطبوعات خبردار شدیم که یک دیپلمات از سفارت رژیم ایران در وین، اسدالله اسدی، در جریان این حمله در آلمان دستگیر شد و بلژیک خواستار استرداد وی برای تحقیقات شده است.

(مقاومت ایران هشدار داده که) رژیم ایران در تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت با اعمال فشار بر دولت آلمان است و تلاش دارد دیپلمات خود را، به جای تحویل دادن وی به دستگاه عدالت بلژیک. به اتریش بازگرداند

اطلاعات قابل اعتماد ارائه شده نشان می‌دهد که تهران روی ارتباطات سطح بالا خود در وین و برلین حساب می‌کند تا دیپلمات خود را به اتریش منتقل کند که آنجا برای او امکان برگشتن به ایران آسان‌تر خواهد شد و به این ترتیب بتواند از چنگ عدالت بگریزد.

از نظر متخصصان قضایی مصونیت دیپلماتیک اسدی در این مورد صدق نمی‌کند. چرا که جرمی که او به‌خاطر آن مورد بازخواست می‌باشد در کشوری که او در آن از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است رخ نداده و همچنین دستگیری وی در زمانی رخ داده که خارج از اتریش به‌سر می‌برده.

من نگران این مسأله هستم که رژیم بتواند با استفاده از فشار و ارعاب از دست عدالت بلژیک بگریزد.

من روی هوشیاری خاص شما حساب می‌کنم که اقداماتی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که حاکمیت قانون و تحقق عدالت هرگز تحت هیچ شرایطی مورد مصالحه قرار نگیرد، و این‌که دیپلمات دستگیر شده هر چه زودتر به دادگاه بلژیک تحویل داده شود.

دیوید کلارینوال،

نماینده پارلمان – شهردار

 

مطالب مرتبط

سوزنامه کیهان خامنه‌ای پس از شکست توطئه تروریستی علیه مجاهدین

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73841a30-3844-46c2-9626-b368c0361353"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات