728 x 90

فایننشال تایمز: اگر توافقی بهتر از توافق ۲۰۱۵ در وین به‌دست نیاید رئیسی حامیان افراطی خود را از دست می‌دهد

آخوند رئیسی جلاد
آخوند رئیسی جلاد

فایننشال تایمز اول اسفند۱۴۰۰ گزارش داد: تجار ایرانی می‌گویند نکته کلیدی برای دولت افراطی رئیسی این است که بتواند توافقی بهتر از توافق ۲۰۱۵ که توسط روحانی ایجاد شد، با غرب داشته باشد، در غیراینصورت حامیان تندرو خود را که بطور محتوایی مخالف تعامل با غرب هستند را از دست می‌دهد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است اگر رژیم ایران دست از گسترش برنامه هسته‌یی خود بردارد، آمریکا به توافق باز خواهد گشت. اما مذاکره‌کنندگان رژیم ایران در وین خواهان تضمین‌هایی هستند که هیچ رئیس‌جمهور آینده آمریکا نتواند به‌طور یکجانبه از توافق خارج شود و همه تحریم‌های دوران ترامپ، از جمله تحریم‌های مربوط به حقوق‌بشر و تروریسم، لغو شوند.

برخی این‌گونه لفاظیها را موقتی محسوب می‌کنند و می‌گویند این شعارها برای اطمینان دادن به افکار عمومی خود است.

یک مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی در ایران می‌گوید اولویتهای رژیم ایران جاذبه‌یی برای طرفهای غربی ندارد. شخصیتهای غربی در ایران می‌گویند اگر یک توافقی حاصل شود، کمپانیهای اروپایی مایل به تعامل با رژیم ایران هستند، ولی اکنون در مقایسه با سال۲۰۱۵ علاقه و تمایل بسا کمتری برای تعامل با رژیم ایران وجود دارد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad96f0c3-983f-4753-85fa-58e261bc7c63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات