728 x 90

فاکس نیوز: گزارش نسبت به 'جهاد نامرئی' توسط نیروهای نیابتی رژیم ایران در منطقه هشدار می‌دهد

گروه نیابتی رژیم در عراق
گروه نیابتی رژیم در عراق

در گزارشی از فاکس نیوز ۱۹خرداد با انتشار عکس و کلیپ فعالیت کانون شورشی، نوشته است اعتراضات ضددولتی در سراسر ایران گسترش یافته است. ایرانیان علیه دولت خود صحبت می‌کنند و آنها را مسئول تورم می‌دانند و خواستار برکناری علی خامنه‌ای ولی‌فقیه شده‌اند.

بر اساس یک گزارش جدید، شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران درگیر «جهاد نامرئی» علیه مسیحیان در خاورمیانه هستند و در تلاش‌های خود برای بیرون راندن و کاهش تعداد مسیحیان موفق هستند.

گزارش پروژه فیلوس (Philos)، یک سازمان و جامعه غیرانتفاعی که مشارکت مسیحیان را در منطقه ترویج می‌کند، می‌گوید که رژیم ایران یکدستی جمعیتی مسلمانان را دنبال می‌کند و شبه‌نظامیان آن «با ایجاد شرایطی تلاش کرده‌اند که مسیحیان را مجبور به خروج از کشور کند».

در این گزارش آمده است که شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران در لبنان، عراق، سوریه و یمن نقش مهمی، هر چند عمدتاً ناشناخته، در کاهش چشمگیر مسیحیان در منطقه ایفا کرده‌اند.
در این گزارش آمده است: «جهاد نامریی - کاهش جمعیت از طریق مهاجرت اجباری - این شبه‌نظامیان از درگیریهای موجود برای ایجاد شرایط پشت مهاجرت گسترده استفاده می‌کنند. در لبنان، جایی که طرفدار ایران حزب‌الله به‌عنوان "به‌ویژه مقصر" در کاهش مسیحیان به ۳۳.۷ ٪ از جمعیت در سال۲۰۲۰، از ۵۴٪ در دهه۱۹۵۰ به‌نظر می‌رسد.

این گزارش در جزئیات توضیح می‌دهد که چگونه حزب‌الله مبلغین مسیحی را هدف قرار می‌دهد، در عین‌حال آیین سخت پوشش، ممنوعیت مصرف نوشابه الکلی و محدودیتهای مختلط بودن جنسیتی اماکن را در ملأعام -در آنچه که "مینی تهران" لقب گرفته اعمال می‌کند.
مالکیت اراضی مسیحی نیز کاهش یافته است: "در حالی که برخی از سرزمینها به‌طور قانونی توسط مهاجران فروخته می‌شدند، در بخش قابل توجهی از طریق اخراج و اخراج با هماهنگی حزب‌الله از بین رفته است."

 

در عراق، نیروی قدس سپاه پاسداران پس از حمله آمریکا به عراق در سال۲۰۰۳، توانست چندین گروه شبه‌نظامی شیعه ایجاد کند.
در این گزارش توضیح داده می‌شود که چگونه مسیحیان با قتل‌های شناسایی شده، سرقت و آزار جنسی از بغداد بیرون رانده شدند که «جو وحشت» ایجاد کرد. این سازمان هم‌چنین شبه‌نظامیان را به دست داشتن در قاچاق انسان، تجاوز جنسی و ازدواج اجباری متهم می‌کند، زیرا رهبران تلاش می‌کردند بغداد و جاهای دیگر را «عاری از مسیحیان» کنند.

درست مانند لبنان، شبه‌نظامیان به خرید اجباری و هم‌چنین اخراج، اخراج و تخریب اموال خصوصی - از جمله سوزاندن هکتارها از محصولات کشاورزی پرداختند. شبه‌نظامیان هم‌چنین به‌دنبال تحمیل سبک زندگی اسلامی بر ساکنان بوده‌اند - از جمله حجاب اجباری، بستن مشروب فروشیها و محدود کردن عبادت مسیحی را اعمال کردند.


در همین حال، در سوریه، در این گزارش جزئیاتی در مورد چگونگی ایجاد چندین شبه‌نظامی در داخل ارتش آزادیبخش شیعه پس از قیام مردمی علیه رژیم اسد در سال۲۰۱۱ توسط سپاه پاسداران ارائه می‌دهد. در دهه بعد از آن در این گزارش آمده که جامعه مسیحیت در سوریه ۷۰درصد کاهش یافت... .

این گزارش از وزارت‌خارجه می‌خواهد که رژیم ایران و فرماندهان سپاه پاسداران را به‌دلیل اخراج و آزار مسیحیان تحریم کند، در عین‌حال از سازمان ملل می‌خواهد که گزارشگر ویژه‌یی را برای گزارش تلاشهای ایران برای بیرون راندن مسیحیان از منطقه تعیین کند.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران در وین متوقف شده است و رژیم ایران به تاکتیکهای تحریک‌آمیز فزاینده‌ای متوسل شده است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7c90774-ad85-465b-a958-e217578bdc66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات