728 x 90

فاکس نیوز: رژیم ایران منابع خود را برای حمله چند جانبه علیه اسراییل در اختیار دارد

جنگ در غزه و اسراییل
جنگ در غزه و اسراییل

فاکس نیوز روز ۵آبان در مطلبی درباره نقش رژیم آخوندی در حمله به اسراییل در ۷اکتبر طی گزارشی نوشت: حمله حماس رگبار رژیم ایران علیه اسراییل است. نحوه واکنش ایالات متحده چگونه باید باشد. ایران منابع خود را برای حمله چند جانبه علیه اسراییل در اختیار دارد.


جامعه اطلاعاتی ایالات متحده تاکنون ادعا کرده است که هیچ نشانه‌ای از دخالت مستقیم رژیم ایران در تصمیم حماس برای انجام یک حمله بی‌سابقه به قلب اسراییل ندیده است.

هر کسی که با شیوه‌های عملیاتی رژیم ایران آشنا باشد، به احتمال زیاد با گزارشهای اطلاعاتی ایالات متحده که رهبران کلیدی ایران از این حمله غافلگیر شدند متعجب و آنرا رد می‌کند. این ادعا با نشانه‌های دخالت مستقیم ایران که با آنچه ما درباره رفتار ایران می‌دانیم که از سال ۲۰۲۰ کنترل نشده است، مطابقت دارد.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن به سیاست تندرو علیه ایران برای محافظت از اسراییل و توقف جنگ منطقه‌یی بازگردد...

آنچه در حال آشکار شدن است درگیری بین اسراییل و حماس نیست. این جنگ رژیم ایران علیه اسراییل از طریق نیروهای نیابتی است که به‌طور همزمان نیروهای آمریکایی را در منطقه آزار می‌دهند...

حمله سایبری حماس به اسراییل صرفاً پیچیدگی فزاینده عملیات شبه‌نظامیان رژیم ایران را برجسته می‌کند. پیش‌نمایش این بحران در حملات پهپادی ۲۰۲۱ به عربستان سعودی توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن با استفاده از سلاحهای ایرانی ظاهر شد. در سال ۲۰۱۹، شبه‌نظامیان حوثی از موشکهای ایرانی علیه کشتی‌های نفتی سعودی که از دریای سرخ در حال عبور باب‌المندب بودند استفاده کردند. شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران نیز بارها از پهپادهای ایرانی برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه استفاده کرده‌اند، مانند آنچه در ۱۸ اکتبر رخ داد.

این تلاش اخیر علیه نیروهای آمریکایی فعالیت‌های اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را دو هفته قبل از حمله به اسراییل مشکوک‌تر می‌کند. او در ۲۱سپتامبر وارد دمشق، سوریه شد تا با سپاه پاسداران، حزب‌الله و دیگر نیروهای شبه‌نظامی شیعه صحبت کند و تمرینهای آموزشی مشترک را نظارت کند...

در نهایت، به‌گفته روزنامه خامنه‌ای، این نیروی قدس بود که قبل از سال ۲۰۲۰ استراتژی حمله به اسراییل را در حالی که ایران به‌عنوان «ذهن و دست» پشت حماس بود، طراحی کرد. علی برکه، یکی از مقامات ارشد حماس در تلویزیون روسیه تودی مدعی شد که هماهنگی برای طرح مفصل ۷ اکتبر با ایران از دو سال پیش آغاز شده است. در این میان، خامنه‌ای نقش مستقیم ایران در این حمله را رد کرد، حتی در حالی که او آن را تحسین کرد.

همه این اطلاعات به این دلیل است که پیام‌های عمومی ایالات متحده در رد دخالت مستقیم رژیم ایران در حمله ۷ اکتبر، زودباوری را کاهش می‌دهد. حمله به اسراییل یک رگبار باز از سوی ایران بود. آمریکا باید رفتار بد ایران را مستقیماً مورد بررسی قرار دهد و مانع بی‌ثبات کردن منطقه توسط ایران شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/955a01fa-bfbf-43df-84ff-68f3ee035cbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات