728 x 90

فاکس نیوز: دهها تن از قانونگذاران دمکرات و جمهوریخواه در سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ ایران خواستار یک ایران دمکراتیک شدند

جلسه در کنگره آمریکا در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی
جلسه در کنگره آمریکا در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

سایت فاکس نیوز روز ۲۳بهمن در گزارشی به‌قلم آدام شاو از شرکت بیش از ۵۰عضو مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب آمریکا و هم‌چنین ایرانیان از سراسر آمریکا در کنفرانسی به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در حمایت از یک ایران آزاد، جمهوری دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت که در واشنگتن برگزار شد نوشت:

بیش از ۵۰قانونگذار مجلس نمایندگان، اعم از دمکرات و جمهوریخواه، از سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ ایران برای تجدید فراخوانهای ایالات متحده برای یک ایران آزاد و دمکراتیک استفاده کردند، درست در زمانی که رژیم تهران با مشکلات خود در داخل مواجه است.

در یک کنفرانس مجازی [آنلاینی] سازماندهی شده توسط سازمان جوامع آمریکائیان ایرانی تبار، دهها تن از اعضای کنگره سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ را زمانی که محمدرضا پهلوی پس از تظاهراتهای توده‌یی سقوط کرد مورد توجه قرار دادند. به‌دنبال آن یک رژیم جمهوری اسلامی با یک ولی‌فقیه که حرف نهایی را در امور دولتی می‌زند برقرار شد.

اعضای کنگره با اشاره به قطعنامه‌های پیشین کنگره و تأکید بر آن خواهان یک ایران سکولار و دمکراتیک در ایران شدند.

براد شرمن نماینده دمکرات از کالیفرنیا، گفت: «برای مدت بسیار طولانی، مردم ایران از آزادی‌های اساسی خود محروم بوده‌اند، به همان دلیلی که در سال۱۹۷۹ دیکتاتوری را رد کرده و امروز با استبداد مذهبی مخالفند». او اضافه کرد «و به همین دلیل است که من حامی اصلی قطعنامه ۱۱۸ مجلس نمایندگان شدم و از خواسته مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی در ایران حمایت کردم و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط رژیم کنونی ایران را محکوم کردم»...

راندی وبر نماینده جمهوریخواه از تگزاس، گفت که ملاهای ایران «رهبری انقلاب را دزدیدند» و مخالفت و نارضایتی‌ها را در روزهای پس از انقلاب ۱۹۷۹ سرکوب کردند. او گفت مردم ایران خواست خود برای آزادی و دموکراسی را حفظ کرده‌اند.

راندی وبر هم‌چنین خواستار تشکیل دادگاه بین‌المللی برای محاکمه رئیس‌جمهور تندرو جدید ابراهیم رئیسی که با اعدام‌های دسته‌جمعی در سال۱۹۸۸ مرتبط است، شد. او هم‌چنین نسبت به دادن امتیاز به رژیم ایران به‌عنوان بخشی از مذاکرات برای برقراری مجدد توافق اتمی ایران هشدار داد.

او گفت: «دادن امتیاز به رژیم ایران، آنها را تقویت خواهد کرد تا مردم خود را بکشند و به تروریسم در منطقه دامن زده و به‌سرعت در سمت دستیابی به بمب اتمی حرکت کنند».

راندی وبر افزود: «من از دولت بایدن می‌خواهم که به‌سرعت مسیر خود با رژیم ایران را تغییر دهد و به آنچه بیش از ۲۵۰ نماینده دو حزبی مجلس نمایندگان در قطعنامه ۱۱۸ گفته‌اند توجه کند و آن این است که ما در کنار مردم ایران که به برگزاری تظاهرات مشروع و مسالمت‌آمیز علیه یک رژیم سرکوبگر و فاسد ادامه می‌دهند، قرار داریم، ایران شایسته آن است».

راس فولچر نماینده جمهوریخواه از ایالت آیداهو گفت مردم ایران «باید حق تعیین آینده خود را داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که حقوق آنها در آزادی بیان، عقاید مذهبی، افکار سیاسی، حق انجمن و اجتماع و داشتن دولتی که آنها را نمایندگی کند واقعاً مورد احترام قرار خواهد داشت»... او گفت: "بازداشت و زندانی کردن وحشیانه و اعدام فعالان شجاع طرفدار دموکراسی باید در نهایت پایان یابد».

اسکات پیترز نماینده دموکرات کالیفرنیا گفت: از سال۱۹۷۹، مردم ایران در آرزوی فرصتی برای زندگی در یک جمهوری دمکراتیک، سکولار، غیراتمی، فارغ از ظلم و ستم پادشاهان، دیکتاتورها و افراط‌گرایان مذهبی هستند.

زنان، کودکان، کردها، بهایی‌ها، مسیحیان، یهودیان و مسلمانان، همگی برای دهه‌ها از دست رژیم ستمگری که صرفاً بر حفظ قدرت مطلق متمرکز بود به جای کمک به مردم ایران، رنج برده‌اند».

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) به قانونگذاران گفت که لغو تحریم‌ها تنها منجر به درگیری، کشتار و ناامنی بیشتر در منطقه می‌شود و نسبت به هر گونه سیاست ایالات متحده که آخوندها را استمالت می‌کند هشدار داد.
او گفت: «سیاست درست در دسترس است. این سیاستی است که حق مردم ایران و مقاومت ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به‌رسمیت می‌شناسد.

در ایران برخی اقدامات ضد رژیم نیز به‌عنوان بخشی از این سالگرد انجام شد. شورای ملی مقاومت ایران ویدئویی از آنچه به‌نظر می‌رسید شعارهای مرگ بر [علی] خامنه‌ای و رئیسی و دیگر شعارهای ضد رژیم که به‌گفته این سازمان توسط واحدهای مقاومت در مرکز خرید اصلی تهران پخش می‌شده را نشان دادند.

شورای ملی مقاومت ایران گفت که در روزهای اخیر بیش از ۴۰کمپین مقاومت در سراسر کشور برای اعتراض به رژیم صورت گرفته است که آخرین نمونه از ادامه جنبش مقاومت در داخل کشور است.

این سالگرد در حالی برگزار می‌شود که ازسرگیری مذاکرات در وین درباره برقراری مجدد توافق با ایران انجام می‌شود، توافقی که دولت ترامپ در سال۲۰۱۸از آن خارج شد، اما دولت بایدن تلاش کرد دوباره وارد آن شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7edcb5ab-3bbc-4a29-8d21-28c06a2f1ed1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات