728 x 90

فاکس نیوز: حمایت اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از جنبش مقاومت ایران برای یک ایران دموکراتیک

قطعنامه اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت از خواست مردم ایران
قطعنامه اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت از خواست مردم ایران
  • قطعنامه کنگره آمریکا با امضای ۲۲۱نماینده از طرح ۱۰ماده‌ای مریم رجوی حمایت می‌کند.
  • اخیراً دولت ترامپ تحریم‌ها علیه رژیم ایران را تشدید کرده و سرکوب اعتراضات در داخل کشور توسط رژیم ایران منجر به کشته شدن حدود۱۵۰۰ نفر شده است.

سایت تلویزیون فاکس نیوز روز ۲۸خرداد ۹۹ در گزارشی درباره حمایت اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از جنبش مقاومت ایران نوشت:

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه‌ای دوحزبی حمایت کردند که از فراخوان جنبش مقاومت ایران برای یک ایران غیرمذهبی و دموکراتیک پشتیبانی کرده و تروریسم مورد حمایت رژیم ایران را محکوم می‌کند.

نماینده کنگره تام مک کلینتاک جمهوریخواه از کالیفرنیا در یک سخنرانی برای سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی گفت: «اکثریت قوی دو حزبی در مجلس نمایندگان حملات تروریستی رژیم ایران را محکوم می‌کند. اکنون جهان نظاره‌گر مبارزه برای آزادی در ایران است و از آرمان شما حمایت می‌کند» .

نماینده براد شرمن دموکرات از کالیفرنیا گفت: «آمریکا باید در همبستگی با مبارزه ایرانیان شجاعی که برای فصل نوینی از تاریخ شکوهمند و چند هزاره ایران مبارزه می‌کنند در کنارشان بایستد و می‌ایستد». .

این قطعنامه که ۲۲۱نماینده از آن حمایت کرده‌اند از طرح ۱۰ماده‌ای مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کند. این طرح برای ایران آینده است و شامل حق جهانشمول رأی دادن و بازار آزاد و یک ایران غیراتمی است.

مک کلینتاک این هفته در نامه‌یی توجه مایک پمپئو وزیر خارجه را به این قطعنامه جلب کرد.

قطعنامه کنگره هم‌چنین به سریالی از تلاشهای مقام‌های رژیم ایران برای حملات تروریستی علیه اعضای شورای ملی مقاومت اشاره می‌کند، از جمله توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت در پاریس در سال۱۳۹۷.

قطعنامه کنگره به «ممانعت از فعالیت‌های شرورانه هیاتهای دیپلماتیک رژیم ایران» و نهایتاً بستن آنها در تمامی کشورها فراخوان می‌دهد . این فراخوان به‌خاطر نگرانی از حملاتی است که توسط سفارتهای رژیم ایران در اروپا و مشخصاً در آلبانی طراحی شده‌اند.

این قطعنامه نه تنها به‌لحاظ تعداد حامیان بلکه به‌خاطر گستردگی افرادی که آن را امضا کردند قابل توجه است.

دولت ترامپ تحریم‌ها علیه رژیم ایران را تشدید کرده است به‌ویژه که این رژیم به‌شدت اعتراضات در داخل کشور را سرکوب کرده است، سرکوبی که منجر به کشته شدن حدود ۱۵۰۰نفر گردید.

اخیراً دولت ترامپ از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تمدید تحریم‌های ۱۳ساله علیه رژیم ایران شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec736c07-59f9-45b1-bafc-32095e6892d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات