728 x 90

فاکس نیوز: این معاهده گروگان‌گیری ایران را تشدید خواهد کرد

تظاهرات هواداران مقاومت ایران در بلژیک
تظاهرات هواداران مقاومت ایران در بلژیک

فاکس نیوز روز ۱۶تیرماه در گزارشی از لایحه شرم‌آور حمایت از تروریسم و خیانت به دموکراسی و حقوق‌بشر در کمیتهٔ خارجی مجلس بلژیک به تصویب رسید و قرار است پنجشنبه آینده در پارلمان این کشور به رای گذاشته شود نوشت: مخالفان این معاهده استدلال می‌کنند که این معاهده گروگان‌گیری ایران را تشدید خواهد کرد.

فاکس نیوز افزود: پارلمان بلژیک روز چهارشنبه رأی داد که یک معاهده با ایران از کمیسیون (خارجی) عبور کند.. طبق این معاهده زندانیان در یک مبادله بحث برانگیز تبادل خواهند شد. برخی بیم آن دارند که این کار بدعت خطرناکی ایجاد خواهد کرد.

این توافق هم‌چنان باید از طریق مجلس کامل ۱۵۰ عضوی در اواخر این ماه راه خود را باز کند، اما مخالفان این معاهده استدلال می‌کنند که این می‌تواند راه را برای آزادی یک تروریست محکوم هموار کند.

ایران بارها خواستار آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات سابق ایرانی شده است که به‌دلیل نقش اش در توطئه بمب‌گذاری خنثی شده در سال۲۰۱۸ در فرانسه به ۲۰سال زندان محکوم شده است.

کنفرانسی که هدف قرار گرفت توسط شورای ملی مقاومت ایران یک گروه پیشتاز اپوزیسیون ایران در پاریس برگزار شد. مریم رجوی رهبر این گروه که همراه با بسیاری از شخصیتهای آمریکایی در آن روز سخنرانی کردند این قانون پیشنهادی را محکوم کردند.

مریم رجوی:

در صورت لزوم مراجعه به دادگاه قانون اساسی بلژیک و دادگاه حقوق بشر اروپا در دستور کار قرار می‌گیرد تا همچنان‌که حقوق‌دانان به نخست وزیر بلژیک نوشته‌اند از «به سخره گرفتن حاکمیت قانون و مصونیت رژیم ایران و مقامات آن که درگیر تروریسم و جنایات علیه بشریت هستند»، جلوگیری شود.

 

علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر شورای ملی مقاومت در واشنگتن هشدار داد: «تسلیم شدن در برابر تروریسم توسط بلژیک موجب تروریسم و گروگانگیری بیشتر رژیم ایران در سراسر اروپا و فراتر از آن می‌شود».

دولت بلژیک توضیح نداده است که چرا این معاهده با ایران را بررسی می‌کند، اگر چه گزارش پولیتیکو اتحادیه اروپا در روز سه‌شنبه نشان داد که ممکن است این معاهده به یک تبعه بلژیکی مرتبط باشد که از فوریه در ایران زندانی است.

مخالفان این معاهده بیم آن دارند که این معاهده ممکن است تهران را قادر سازد تا گروگان‌گیری خود را افزایش دهد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده در مورد معاهده در حال رسیدگی بلژیک اظهارنظر نخواهد کرد، اما خاطرنشان ساخت که عملکردهای ایران مبنی بر بازداشت‌های خودسرانه و گروگان‌گیریهای مکرر «شنیع» هستند... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06e7d299-0152-4392-8dec-4ff3ce2b485d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات