728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - تعطیلی تزریق دوز دوم واکسن و اشباع بیمارستانها در اصفهان

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

 

عدم واکسیناسیون علت اصلی فاجعه کرونایی در ایران

قائم‌مقام وزیر بهداشت رژیم رشید حیدری در اظهاراتی برخلاف ادعاهای سردمداران و کارگزاران حکومتی که مقصر اصلی شیوع فاجعه‌بار کرونا را عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم می‌دانستند گفت:

«کرونا ویروس تنها با رعایت پروتکل بهداشتی قابل کنترل نیست و ما باید تمام نگاهمان به سمت واکسیناسیون باشد. تا الآن چهار موج از بیماری کرونا را سپری کردیم و در حال حاضر نزدیک به قله پیک پنجم هستیم».

این اعترافات دیرهنگام و قطره‌چکانی کارگزاران حکومتی این واقعیت را بیش از‌ پیش برملا می‌کند که علت اصلی فاجعه کرونا در ایران محصول سیاستهای ضدمردمی خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع در ممنوع کردن ورود واکسنهای معتبر و تاییدشده به ایران است.

 

تعطیلی تزریق دوز دوم واکسن و اشباع بیمارستانها در اصفهان

در حالی‌که کارگزاران حکومتی مدعی هستند که واکسیناسیون در سرتاسر ایران در جریان است. آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با رسانه‌های حکومتی خبر از تعطیلی تزریق دوز دوم واکسن کرونا به‌دلیل کمبود واکسن در اصفهان، داد.

این کارگزار حکومتی ضمن اشاره به وضعیت وخامت‌بار بیمارستانها در استان اصفهان گفت: بیمارستانهای استان اشباع شده».

شایان یادآوری است که کارگزاران حکومتی به‌دلیل کمبود واکسن اسپوتنیک، تزریق دوز دوم آن را در سراسر کشور تعطیل کرده و به مردم می‌گویند که همان یک دوز کافی است.

این سیاست ضدمردمی در حالی است که در سایر کشورها تزریق دوز سوم واکسن کرونا هم شروع شده است.

 

فقط ۴درصد جمعیت ایران دو دوز واکسن زده‌اند

مسعود یونسیان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران: اگر نتوانیم جمعیت واکسیناسیون را تا ۶۰درصد برسانیم، نگران موج ششم هستیم. فقط ۴درصد جمعیت ایران دو دوز واکسن زده‌اند (همشهری آنلاین ۴شهریور).

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: کرونا نسبت به ماه قبل بیش از هشت برابر شده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی رژیم در استان اردبیل در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایرنا اظهار کرد: در ادامه روند صعودی موج پنجم شیوع کرونا که از حدود یک ماه پیش آغاز شده، شمار مبتلایان جدید و بستری همزمان کووید. ۱۹ در این استان نسبت به ماه قبل بیش از هشت برابر شده و این بیماری با سرعت بیشتر در حال شیوع گسترده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با فوت ۲۰ فرد دیگر از مبتلایان بستری، مجموع جان‌باختگان پنج موج شیوع بیماری کووید. ۱۹ در این استان به ۲هزار و ۱۴۹نفر رسید.

هم‌چنین بر اساس اعلام این مرجع، طی شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان به ۸۵۹نفر رسید و ۱۴۵بیمار جدید نیز در مراکز درمانی این استان بستری شدند (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۴شهریور).

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: مردم از کمبود واکسن کرونا نگران هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که مردم از کمبود واکسن کرونا نگران هستند، گفت: باید به‌طور منظم و روزانه سهمیه واکسن به خوزستان اختصاص یابد نه این‌که یک روز سهمیه داشته باشیم و یک روز نداشته باشیم.

وی با اشاره به شلوغی برخی مراکز واکسیناسیون کرونا در خوزستان اظهار کرد: شلوغی برخی مراکز به‌دلیل این است که گاهی اوقات واکسن به اندازه کافی به دست‌مان نمی‌رسد.

زمانی که دوباره مراکز واکسیناسیون شروع به فعالیت می‌کنند، جاماندگان به مراکز مراجعه می‌کنند و این افراد تقریباً کسانی هستند که زمان تزریق نوبت دوم‌شان فرا رسیده یا باید در روزهای قبل مراجعه می‌کردند (خبرگزاری حکومت ایسنا ۴شهریور).

 

شمار مبتلایان جدید کووید۱۹در استان مرکزی به ۸۲۴نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع این بیماری تاکنون در استان مرکزی به ۸۰هزار و ۷۱۱نفر رسیده است. جمالیان بیان کرد: ۱۱نفر در شبانه روز اخیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی جان باختند و شمار فوتی‌ها تاکنون به ۲هزار و ۴۲۱نفر رسید. شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استانهایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c3b9c4d-e57f-481a-bec9-90f6308b248a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات