728 x 90

فاجعه کرونا در ایران -دوبرابر شدن آمار متوفیات بهشت زهرا

کرونا در ایران
کرونا در ایران

 

دوبرابر شدن آمار متوفیات بهشت زهرا

سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا شامگاه جمعه ۲۹ مرداد در یک گفتگو تلویزیونی گفت: آمار متوفیان کرونایی شهر تهران در پیک پنجم ۲ تا ۲.۵ برابر شده است.

او تأکید کرد: در پیک پنجم کرونا و سویه دلتای این بیماری برخلاف سویه‌های مختلف شاهد جان باختن هموطنان در همه گروهای سنی شامل جوانان و حتی کودکان هستیم (خبرگزاری ایرنا رژیم ۲۹ مرداد).

صفهای طویل وازدحام شدید درمقابل مراکز واکسیناسیون

بنابر گزارشات رسیده و ویدیوهای منتشر شده درشبکه‌های اجتماعی، درمقابل مراکز واکسیناسیون کرونا صفهای طویلی همراه با ازدحام بسیار زیاد مراجعین شکل گرفته که این وضعیت خودش بالاترین عامل شیوع بیماری کروناست واین درحالیست که کارگزاران رژیم و شخص خامنه‌ای همواره با فرافکنی مردم را مقصر عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا میدانند

به ویدیویی از یکی ازاین مراکز واکسیناسیون مربوط به روز شنبه ۳۰ مرداد در شهر دزفول توجه کنید

وضعیت فوق بحرانی کرونا در چهارمحال و بختیاری

فوت روزانه ۶۰۰بیمار کرونایی، یعنی داغدار شدن ۶۰۰خانواده، اما متأسفانه نسبت به این ارقام بی‌توجهی صورت می‌گیرد.

چهارمحال و بختیاری در وضعیت فوق بحرانی کرونا قرار دارد، هر روزه بر تعداد بیماران کرونایی در این استان افزوده می‌شود، بار مراجعات به مراکز درمانی هم‌چنان بالا است، این حجم از مراجعات سد دفاعی کادر بهداشت و درمان را تحت شعاع قرار داده و امکان دارد هر لحظه این سد شکسته شود.

پیک پنجم کرونا هنوز به قله نرسیده است، اما شاهد هشدارها برای ورود به پیک ششم کرونا هستیم، ورود به پیک بعدی در این شرایط نوید فاجعه‌یی بزرگ را می‌دهد، تمامی این اتفاقات در زیر سایه سهل‌انگاری و عادی‌انگاریها رخ داده است (سایت حکومتی عصر خبر ۳۰مرداد).

 

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ابتلای تعداد زیادی از کادر درمان مشهد به کرونا

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلا تعدادی قابل توجهی از کادر درمانی مشهد به کرونا در موج پنجم خبر داد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در موج جدید، جابه‌جایی پرستاران را از بخش‌های غیرکرونا به کرونا داریم و در صورت نیاز از پرستاران غیردانشگاهی نیز کمک گرفته می‌شود.

وی با بیان این نکته که در موج پنجم، تعدادی زیادی از گروه‌های مختلف کادر درمان از جمله پرستاران در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی به این بیماری مبتلا شده‌اند، تأکید کرد: با توجه به افزایش تعداد مراجعان به بیمارستانها که بیشتر آنان مبتلا به ویروس دلتا هستند (سایت حکومتی قدس آنلاین ۳۰مرداد).

 

ثبت یک رکورد جدید از مرگ و میر کرونا در البرز

طبق آمار رسمی طی ۲۴ساعت گذشته ۳۲نفر در استان البرز به‌علت کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مجموع آمار مرگ و میر کرونایی به ۵۱۹۵نفر رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از دیروز تا امروز ۳۰مرداد ۱۴۰۰، ۱۵۹بیمار با علائم کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۳۲بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به ۵۱۹۵نفر رسیده است (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۰مرداد).

 

ایران از نظر درصد جمعیت واکسینه شده در برابر کرونادر چه رتبه‌ای دارد

روز جمعه۲۹ مرداد وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد که تاکنون ۵میلیون و ۴۲۷هزار و ۵۴۸نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. با توجه به این‌که مرکز آمار ایران، جمعیت کشور را ۸۴میلیون و ۷۹۶هزار و ۷۰۳نفر اعلام کرد، در واقع ۶.۴ درصد جمعیت ایران فعلاً در برابر بیماری کووید-۱۹ به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

ایران در رتبه ۱۲۱ جهان قرار گرفته است.

این در حالی است که آمار جهانی واکسیناسیون کرونا نشان می‌دهد که تاکنون به بیش از ۲۴.۲ درصد جمعیت جهان دو دُز واکسن بیماری کووید-۱۹ تزریق شده است. هم‌چنین ۷۳ کشورهای جهان تاکنون افزون بر ۲۴درصد جمعیت خود را به‌طور کامل واکسینه کرده‌اند.

اما ایران با نرخ ۶.۴ درصدی واکسیناسیون کامل پس از اوکراین و گرجستان در رتبه ۱۲۱ جهان قرار گرفته است. در مقابل کشورهای مالت، ایسلند، امارات عربی متحده، سنگاپور، سیشل و اروگوئه موفق شده‌اند که بیش از ۷۰درصد جمعیت خود را با تزریق دو دُز در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند.

 

پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان یعنی چین (رتبه ۳۲) و هند (رتبه ۱۱۵) به ترتیب ۵۴ و ۹.۱ درصد جمعیت خود را با دو دُز واکسینه کرده‌اند و سپس آمریکا (رتبه ۳۹) و اندونزی (رتبه ۱۰۷) نیز موفق به تزریق دو دُز واکسن به ۵۰.۷ و ۱۱.۱ درصد جمعیت خود شده‌اند. ترکیه (رتبه ۵۰) هم به‌عنوان نزدیک‌ترین کشور به ایران از نظر تعداد جمعیت، تاکنون ۴۰.۸ درصد از مردم خود را با تزریق دو دُز واکسن کرونا در مقابل بیماری کووید-۱۹ واکسینه کرده است.

این در حالی است که ایران تاکنون از آغاز به کار مراحل تحقیقات یا مراحل تولید ۸ واکسن متنوع کرونا خبر داده ولی تاکنون تنها حدود ۱.۸ میلیون دُز از واکسن کوویران برکت تزریق شده است. تأخیر در تولید واکسنهای وعده داده شده ایران موجب شد تا علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز همزمان با شدت‌گیری موج پنجم شویع ویروس کرونا در ایران با عقب‌نشینی از موضع پیشین خود دستور واردات واکسن را صادر کند.

تا روز جمعه بیش از ۲۰میلیون دُز از کل ۲۱میلیون و ۸۰۵هزار و ۸۷۹ دُز واکسن تزریق شده در ایران، یعنی معادل ۹۱.۷ درصد آن واکسن وارداتی بوده است؛ واکسن‌هایی که به اعتقاد کارشناسان باید زودتر از اینها وارد می‌شد تا مانع از ثبت رکوردهای تازه در موج پنجم همه‌گیری کرونا در ایران می‌گردید (یورونیوز ۲۹مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f800009-1f77-4a42-a705-dc5691da2e6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات