728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - بستری ۸۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی کشور

کرونا در ایران
کرونا در ایران

کرونا در ایران؛ بستری ۸۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی کشور

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید حدود ۵۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند و بیش از ۳۰ هزار بیمار نیز به‌صورت موقت در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

قاسم جان بابایی روز جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، با اعلام این خبر گفت که برخی از استان‌ها از جمله اصفهان، فارس و خراسان رضوی همچنان روند افزایشی شیوع کرونا را دارند و در استان‌ها تقریباً شرایط ثابتی پیدا کردند.

به دنبال افزایش شمار بیماران بستری و کمبود تخت، «محمدحسین قوسیان»، دبیرکل و سخن‌گوی جمعیت هلال‌احمر، روز جمعه ۲۹ مرداد، از احداث بیمارستان صحرایی در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و همدان، چهارمحال‌وبختیاری، مرکزی و تهران خبر داد.

همچنین با اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سه بیمارستان صحرایی نیز در این استان احداث شده است.  (سایت حکومتی تجارت نیوز  ۲۹ مرداد)

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان: ظرفیت بیمارستانها تکمیل است، از بحران گذشته و در وضعیت جنگی هستیم

مهدی کریمی، معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان، با اشاره به کمبود شدید کادر درمان و حجم زیاد بیماران کرونا، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان تکمیل شده، در حال حاضر هیچ چیزی نداریم و در این موج کرونا از مرز بحران صد درصدی عبور کرده‌ایم و در شرایط جنگی قرار داریم.

 امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که «خامنه ای خائن» با ممنوع کردن ورود واکسنهای تایید شده، ایران را به «قتلگاهی» تبدیل کرد تا شاید بتواند حتی برای مدتی کوتاه هم که شده مردم را با کرونا گرفتار کرده و از قیام جلوگیری کند، غافل از اینکه همین امر روند سرنگونی را تسریع کرده است.

 

بحرانی‌ترین شرایط کرونایی درمراغه

فاجعه کرونا بدلیل عدم ورود واکسنهای معتبر وتایید شده به ایران توسط خامنه‌ای، تمامی میهنمان را دربرگرفته و هرروز ابعاد بیشتر و وخیمتری بخود میگیرد.

 بنابه گفته اصغر تنومند، رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه، این شهر  دربحرانی‌ترین شرایط کرونایی ۱۹ ماهه اخیر خود قراردارد و تمامی ظرفیتهای مراکز و مکانهای مناسبی که برای تبدیل به تخت‌های بستری دراین شهر درنظرگرفته شده بود،  نیز تکمیل شده است.(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۹ مرداد)

 

نماینده مجلس رژیم: اینکه میگوییم کشورما جزکشورهای برتردرمقابله با  کروناست، نمک پاشیدن روی زخم مردم ا ست

معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس رژیم از چابهار در جریان جنگهای دستجات درونی باند خامنه‌ای گفت:

بعضی از اظهارنظرها نمک بر روی زخم مردم می پاشد؛ وزارت آموزش و پرورش در کتاب اجتماعی پایه نهم نوشته است کشور ما جزء کشورهای برتر در مقابله با بیماری کرونا است در حالی که ما بیشترین کشته ها را داریم. من فکر می کنم اگر نمی توانیم مایه آرامش مردم باشیم، حداقل این گونه نمک روی زخمشان نباشیم!

او ضمن حمله به محمد مخبر معاون آخوند رئیسی جلاد گفت:

محمد مخبر زمانی قول داد ما تولید واکسن انبوه کرونا را داشته باشیم اما امروز پاسخگوی حرف های گذشته خود نیست آیا نباید کسی که در جایگاه معاون اولی رئیس جمهور قرار گرفته نسبت به عملکرد خودش در چنین مسئله مهمی پاسخگو باشد آن هم در شرایطی که تعداد کشته های ما از بیماری کرونا روز به روز بیشتر می شود، زمانی گفتند تا پایان تیر ۲۰ میلیون دوز و تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید می کنیم اما بعدها مشخص شد که چنین توانمندی وجود ندارد.

میزان کشته های ما بر اساس آمار رسمی ۱۰۰ هزار نفر است که من فکر می کنم اگر این آمار را واقعی سازی کنیم، حداقل دو برابر میزانی است که اعلام می شود!

لازم به توضیح است شرایط وخیم کرونا و ترس از خیزش مردم باعث شده  خامنه‌ای را که مسبب اصلی این کشتار کرونایی را است ازآماج خشم مردم درببرد.

 

معاون علوم پزشکی گیلان: بستری ۲۰۶۱ کرونایی در گیلان- برپایی ۳ بیمارستان صحرایی

معاون علوم پزشکی رژیم در استان گیلان، تعداد کل بستری های استان را ۲۰۶۱ نفر دانست و گفت: حال ۳۲۷ نفر بد است.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا، از بستری شدن ۳۲۱ بیمار کرونایی جدید در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل بستری های استان به ۲۰۶۱ نفر رسیده است.

وی با بیان این‌که ۳۲۷ بیمار کرونایی بستری بدحال هستند، تصریح کرد: متأسفانه با بیماران بدحالی مواجه هستیم که در بدو ورود به بیمارستان میزان اکسیژن خون آنان پایین است (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۹ مرداد).

 

تعداد بیماران کرونایی در خراسان جنوبی رو به افزایش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روند ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی هم‌چنان رو به افزایش است و نشانه‌ای از ثبات تعداد بیماران وجود ندارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده نیز وضعیت بیماری به همین ترتیب ادامه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا امشب حدود ۹۰درصد تخت‌های بیمارستانی که برای بیماران کرونایی در استان اختصاص یافته، اشغال شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان بیرجند تختها عمدتاً اشغال است و تخت‌های اضافی برای پذیرش بیماران استفاده می‌شود. مهدی‌زاده افزود: در حال حاضر روند کاهشی یا ثبات در موارد بستری مشاهده نمی‌شود و شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی کرونا مثبت هستیم (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۹مرداد).

 

وضعیت آرامستان اهواز⁣

بر اساس گزارشهای دریافتی وضعیت آرامستان اهواز نیز نامناسب است و عوامل رژیم با بیل مکانیکی اقدام به حفر قبر می‌کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c58cadf9-bacc-4e10-9444-67aa6eb3aba1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات