728 x 90

سیلابهای ویرانگر در ۱۹استان میهن دهها کشته و مفقود برجای گذاشت / پیام تسلیت و فراخوان خانم مریم رجوی

فاجعه سیل در ایران
فاجعه سیل در ایران

این خبر کامل می‌شود.

 

سیلابهای ویرانگر به ۱۹استان کشور گسترش یافته و دراثر فقدان اقدامات پیشگیرانه و تخریب موانع طبیعی در چهل سال حاکمیت پلید آخوندی خسارات گسترده یی برجای گذاشته است.

مناطق مسکونی و به ویژه زمینهای کشاورزی در استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان در اثر سیل به‌شدت آسیب دیده اند.

گزارشها حاکی از کشته و مفقود شدن دهها تن از هموطنان در استانهای مختلف سیل‌زده است. 

 

خانم مریم رجوی به هموطنان داغدار و مصیبت دیده  در مناطق سیل زده تسلیت گفت و از هموطنانمان به ویژه در استانها و مناطق همجوار خواست به یاری  هموطنان سیلزده بشتابند.

خانم رجوی با تاکید بر ضرورت کمک رسانی مستقل مردمی افزود: در حاکمیت آخوندها نه در فاجعه کرونا و نه در قبال سیل و دیگر حوادث طبیعی از امداد رسانی خبری نیست . این رژیم تبهکار با قتل عام طبیعت و با هزینه کردن سرمایه های مردم ایران در جنگ افروزی و تروریسم و سرکوب برای حفظ حاکمتش ، مردم ما در قبال این حوادث بلا دفاع و آسیب پذیر کرده است.

 

بیش از ۱۰هزار هکتار زمینهای کشاورزی جنوب کرمان در محاصره سیل است.

محصولات گندم، گوجه، جو، هندوانه، محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی در این مناطق  از بین رفته است.

سیل همچنین ۵ هزار میلیارد ریال خسارت   به‌کشاورزان محروم  وارد کرده است

در ایرانشهر، براثر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها، یازده دهانه پل، کاملا شکسته و تخریب شده است.
همچنین راه ارتباطی ایرانشهر - بم مسدود گردیده است.

در برازجان، براثر سیل، آب تا سقف ماشینها بالا آمده و بازار و مغازه ها تعطیل شده است.

 

توئیت مریم رجوی:

 

  • درخواست کمک سیل زدگان سیستان و بلوچستان

فریادهای سیل‌زدگان

فریادهای سیل‌زدگان در ایران قلب هر انسانی را به درد می‌آورد، به جز حاکمان ستمگر رژیم آخوندی که بی‌کفایتی ‌آن‌ها و بی‌توجهی به جان و مال مردم عامل اصلی این صحنه‌های دلخراش است.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس رژیم صبح سه‌شنبه ۵ فروردین در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی (ایسنا) اعلام کرد ۱۱ استان از جمله هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مازندران، سمنان و کرمان درگیر حوادث جوی و سیل شده‌اند.

به گفته خالدی در این حوادث در مجموع ۱۲ نفر کشته و ۲۱ نفر محروح شدند. سخنگوی سازمان اورژانس ایران گفت: «دو نفر خانم ۳۲ ساله و دختر ۵ ساله به علت گرفتار شدن در مسیر سیلاب در بندرعباس و یک مرد ۵۸ ساله به علت گرفتار شدن خودرو در مسیر سیلاب جان ‌باختند. همچنین یک نفر در بندر کنگان، سه نفر در قم، چهار نفر در شهرستان مهر و یک نفر نیز در شهرستان قصرقند جان خود را از دست داده است.» بر همین اساس در شهرستان رودان هم یک نفر مفقود شده است.

خسارت ۴۰۰ میلیاردی بارندگی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: بارندگی‌های روزهای سوم و چهارم فروردین‌ماه و طغیان رودخانه‌ها در مناطق جنوبی استان ۴۰۱ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال به بخش کشاورزی در شهرستان‌های قصرقند، سرباز، نیکشهر، خاش و فنوج خسارت وارد کرد.

زورقی آسیب‌های وارد شده به واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی را شامل ۶۱۳۷ هکتار اراضی زراعی آبی، ۱۲۸۲ هکتار باغات میوه، ۱۴۷حلقه چاه، ۹۳ رشته قنات، ۵۵کیلومتر انتقال آب باکانال و لوله، پنج باب استخر ذخیره آب، دو ایستگاه پمپاژ، هشت مورد بند و سازه آبخیزداری، ۵۵ واحد دامداری روستایی، ۶۴۱ راس دام سبک و سنگین برشمرد.

  • فیلمی دیگر از جاری شدن سیل در کهنوج در استان کرمان

سرتیتر تازه‌ترین خبرهای سیل

  • به‌دلیل طغیان رودخانه‌ها و تخریب چندین دهانة پل در محور ریگان - ایرانشهر این مسیر مسدود است
  • طغیان رودخانه‌ها سبب تخریب سه دهنه پل در محور ارتباطی بزمان به‌بم و بسته شدن راه ارتباطی ایرانشهر - بم شد
  • در خیابانهای برازجان، براثر سیل، تا سقف ماشینها آب بالا آمده است و بازار و مغازهها تعطیل است

 

 

  • سازمان هواشناسی رژیم حجم بارش‌های سیل آسای سیستان و بلوچستان را بیش‌از ۵۰ میلیمتر برآورد کرده.
  • ستاد مدیریت بحران رژیم اعلام کرد وضعیت پنج شهرستان جنوبی شامل قصرقند، نیکشهر، چابهار، کنارک، دشتیاری و دلگان بحرانی است.
  • چابهار بار دیگر زیر بارش‌های سیل‌آسا؛ روستای تیس و حاشیه‌نشینان بیشترین آسیب را دیدند.

  • کاروان کمک‌رسانی مردمی سیستان و بلوچستان به سیلزدگان

محاصره شدن ۱۳۰ روستا، یک شهر و ۳ محور شریانی در سیل

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رژیم اعلام کرد:

  • ۱۳۰ روستا، یک شهر و سه محور شریانی در استان‌های جنوبی کشور بر اثر بارش باران و سیل دیشب در محاصره‌اند.
  • سه استان کرمان، بوشهر و سیستان‌ و بلوچستان درگیر سیل شده‌اند و سه محور شریانی این استان‌ها شامل کهنوج-بندرعباس، بم-ایرانشهر، عسلویه-چنگان مسدود شده‌اند و آسیب‌های بسیاری به جاده‌های این استان‌های جنوبی وارد شده است.

 

 

  • روستای کولغ کاشی از توابع بخش بندزرک شهرستان میناب

  • تلف‌شدن دام‌ها در سیل روستای چراغ‌آباد (کرمان)

سیل

 

سیل در ۱۹استان کشور:

  • ۱۹استان از جمله استانهای آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان درگیر سیل‌ هستند.
  • به‌گزارش رسانه‌های حکومتی تا عصر روز دوشنبه ۱۲نفر بر اثر جاری شدن سیل در استانهای مختلف جان خود را از دست دادند و ۲تن مفقود شدند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac12bd8b-7282-4667-ab5b-1672293deef5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات