728 x 90

غلامرضا مصباحی مقدم: طبق قانون مجمع پالرمو تأیید نشده به حساب می‌آید

مبارزه با پولشویی - عکس از آرشیو
مبارزه با پولشویی - عکس از آرشیو

غلامرضا مصباحی مقدم روز سه‌شنبه ۲۳مهر ۹۸ در بررسی دو لایحه پالرمو و سی اف تی در مجمع تشخیص نظام آخوندی گفت: از آنجایی که تحریم‌های آمریکا شامل حال هر گونه دور زدن تحریم هم می‌شود، پالرمو و سی‌اف‌تی موجب می‌شود که آمریکا به‌راحتی بتواند دور زدن تحریمها را کشف کند. ما که نمی‌توانیم با دست خودمان تحریم‌ها را برای خودمان تشدید کنیم.

وی افزود: هر ساله حدود ۴میلیارد دلار واردات کالا و صادرات غیرنفتی داریم. نفت هم کم یا زیاد می‌فروشیم. بنزین و میعانات گازی هم می‌فروشیم و همه این موارد مشمول تحریم هستد؛ اگر قرار باشد سی‌اف‌تی و پالرمو را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کنیم معنی‌اش این است که همین مقدار نفت و فرآورده‌های نفتی را دیگر نمی‌توانیم بفروشیم و امکان دسترسی به منابع مالی حاصل از فروش آن را نخواهیم داشت.

مصباحی مقدم اضافه کرد: الآن با دور زدن تحریم‌ها داریم کشور را اداره می‌کنیم؛ تصویب این دو لایحه عاقلانه نیست و نپیوستن هیچ‌گونه اثر منفی بر مناسبات خارجی و داد و ستدهای ما و همچنین نقل و انتقال پول به شکلی که الآن داریم انجام می‌دهیم نخواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: بر این اساس شورای نگهبان این لایحه را مورد ایراد قرار داده است و از نظر این شورا این دو لایحه قانونی نشده است؛ حالا که مجمع هم رسیدگی نکرده پس این لایحه مصوب نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/914fc25d-90b0-4b13-9ffd-01704d6ebbb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات