728 x 90

عکاظ: آیا با نزدیکی به دولت سرکش رئیسی انتظار صلح در منطقه را داریم

رئیسی جلاد
رئیسی جلاد

رئیسی یکی از تندروترین و افراطی‌ترین و مخالفان سیاست گشایش بحساب می‌آید و به خامنه‌ای بسیار نزدیک است، شنبه گذشته کمیسیون حکومتی سیرک انتخابات رژیم ایران اعلام کرد که ابراهیم رئیسی ۶۱.۹۵٪ آرا را در انتخابات به دست آورده است.
روزنامه عکاظ چاپ عربستان روز سه‌شنبه ۱تیر، طی مقاله نوشت، برخی از ناظران امور ایران وی را جانشین احتمالی علی خامنه‌ای می‌دانند که چندین سال است که بیمار است. وی شاگرد مخلص خامنه‌ای در حوزه علمیه مشهد و مجری تمام تصمیمات او و کسی است که خط خامنه‌ای را خواه در صعود به کرسی ریاست‌جمهوری یا کرسی رهبری دنبال می‌کند.


ابراهیم رئیسی با کمیته مرگ در ارتباط است که به‌دنبال آن و بعد از انقلاب ضدسلطنتی و اندکی بعد از جنگ ایران و عراق هزاران نفر از مخالفان رژیم آخوندی را به چوبه‌دار سپرده شد، در آن زمان رئیسی مسئول قضاییه رژیم ایران بود که به او اجازه داده شد که در سال۱۹۸۸ کمیته‌یی تشکیل دهد و این کمیته در اعدام گسترده هزاران زندانی از احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی به‌ویژه هواداران گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق شرکت داشت. این اعدامها نقض آشکار حقوق‌بشر با بکارگیری نفوذ قضایی وی بود که نهاد قضایی آن زمان وی را بالای آن قرار داد و بعدها نامش در لیست تحریم‌های آمریکا به‌خاطر نقض حقوق‌بشر قرار گرفت.
ساعاتی پس از پیروزی رئیسی، حوثیها ۱۷ هواپیمای بدون سرنشین انفجاری و یک موشک را به سمت پادشاهی عربستان شلیک کردند که در چندین منطقه غیرنظامیان را هدف قرار داد و پیامی از بازوی نظامی رژیم ایران در یمن بود که معانی زیادی دارد.


نباید منطقه عربی روی موضع جدی دولت آمریکا که از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه خود اعلام کرد حساب کند. سخنگوی مذکور گفت، سیاست ما در قبال رژیم ایران بر این اساس طراحی شده است که صرف‌نظر از این‌که چه کسی در قدرت باشد، منافع آمریکا مقدم بر هر موقعیتی است که قبلاً وجود داشته و یا بعداً به‌وجود خواهد آمد.
خواننده گرامی! اگر زشت‌ترین شکل اعدامهایی را که دیده‌اید، تجسم کنید بدون شک وحشتناکتر از تصاویراجساد آویزان از جرثقیلها در میدانها تهران در سال١٩٨٨ پیدا نمی‌کنید.
این همان تصویری است که توسط پدرخوانده کمیته‌های مرگ تدوین و ساخته شد و توسط کسانی که هم‌اکنون درهرم سلسله مراتب قدرت در رژیم ایران قرار دارند، عملی شده، آیا در روزهای بعد با نزدیکی به این دولت سرکش انتظار صلح در منطقه داریم؟!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/deba253d-fb98-4c46-9a00-5e32cd06b3ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات