728 x 90

پاسدار علی لاریجانی: برخی مطرح می‌کنند چرا ایران از مقاومت حمایت کرد که به دشمنی با اسراییل بیانجامد

علی لاریجانی
علی لاریجانی

علی لاریجانی

برخی این را مطرح می‌کنند که چرا ایران از مقاومت حمایت کرد

که به این دشمنی با اسراییل بیانجامد

همان‌طور که عرض کردم موضوع به امنیت ملی ما و منافع ملی ما ربط دارد

 

پاسدار علی لاریجانی مشاور خامنه‌ای – ۲۹ مهر ۱۴۰۳

یکی از ویژگی‌هایی که در چند ماه اخیر ما باهاش مواجه هستیم سرعت حوادث در منطقه است که کمتر در گذشته ما نظیرش رو دیدیم.

گاه انسان احساس می‌کند همین اقدامات شرم‌آور که دشمن در سال‌های قبل ظرف چند سال انجام می‌داد در زمانه فعلی ظرف چند روز در حال حدوث است برخی از مفسران سیاسی در غرب این امر رو به عامل تندروی و خشونت گرایی نتانیاهو ربط می‌دن اما به نظر حقیر موضوع عمیق‌تر است و به طراحی غرب با فرماندهی آمریکا برای تغییرات استراتژیک در منطقه این وضع را به‌وجود آوردند و از همین جهت هوشیاری سیاسی در جامعه موضوعیت پیدا می‌کند.

گاه گفته می‌شود اگر حماس چنین اقدامی نمی‌کرد این بحران به این وسیعی ایجاد نمی‌شد البته در شرایط فعلی نمی‌شه یک پاسخ دقیق به این سؤال داد چون احتیاج به زمان دارد.

مسأله‌ای که اسراییل در پس این حوادث دنبال کرد در کلام نتانیاهو چندی پیش علنی شد او گفت تغییرات عمده در منطقه مدنظر ماست البته با نااهلی همیشگی توصیه‌هایی هم به ملت ایران کرد مقصودم این عبارات تغییرات عمده در منطقه است که باید مد نظر صاحب‌نظران داخلی باشد که عمدتاً به ایران برمی‌گردد چون اعراب منطقه که از قبل تعظیم به اسراییل کرده بودند لذا مسئولان جمهوری اسلامی موظف بودن از امنیت ملی کشور در مقابل طراحی دشمن اقدام کنند و محکم بایستند و اسراییل سرکش رو سر جاش بنشانند برخی هم این رو مطرح می‌کنند که چرا ایران از مقاومت حمایت کرد که به این دشمنی با اسراییل بیانجامد.

اما این‌که چرا ایران از این جریان مقاومت به دلایل مختلف که تشکیل شد عرض کردیم اجمالاً ً حمایت کرد بعضی‌ها می‌گن خوب چرا حمایت کردی اولاً همان‌طور که عرض کردم موضوع به امنیت ملی ما و منافع ملی ما ربط دارد.

ایران در این مقطع راهی جز ایستادگی انقلابی و البته عاقلانه ندارد و باید به وحدت درونی برای صیانت از منافع ملی توجه تام داشته باشیم به نظر می‌رسد در حوادث تند ماه‌های اخیر بیشترین ضربه را برخی کشورهای عربی خوردن که با سکوت و گاه تعریض به مقاومت و گاه خوشحالی از شهادت حسن نصرالله و هنیه و سنوار در افکار عمومی بی‌حیثیت شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f97d074a-6887-49c2-8af8-ab1080b26086"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات