728 x 90

عفو بین‌الملل: رژیم ایران طبق قوانین بین‌الملل جرایم و «جنایات غیرقابل وصفی» را مرتکب شده است

قیام سراسری مردم ایران در ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران در ۱۴۰۱

سازمان عفو بین‌الملل چهارشنبه ۲۲ شهریور، رژیم ایران را متهم کرد که بر اساس قوانین بین‌المللی، در سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری ضدحکومتی مرتکب جرایم متعددی شده است.

در همین رابطه جولیا دوکرو از مسئولان عفو بین‌الملل آلمان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌یی اظهار داشت مقامات رژیم ایران با دستگاه سرکوب خود «جنایات غیرقابل وصفی» علیه مردم کشور خود که «دهه‌هاست در برابر سرکوب و بی‌عدالتی مبارزه می‌کنند»، مرتکب شده‌اند.
وی افزود: «سال گذشته، دولت آلمان نقشی کلیدی در تشکیل کمیسیون تحقیق درباره ایران در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل داشت. اکنون که یک سال از مرگ مهسا امینی می‌گذرد، هم‌چنان از دولت آلمان انتظار داریم که خود را نسبت به حقوق‌بشر در ایران متعهد بداند».
سازمان عفو بین‌الملل در آستانه سالروز اعتراضات سراسری در ایران از جامعه جهانی خواست که مقامات رژیم ایران را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.
رژیم ایران در جریان سرکوب و کشتار وحشیانه اعتراضات سراسری سال گذشته بر اساس گزارشات مختلف فعالان حقوق‌بشر، دست‌کم ۵۰۰تن از معترضان کشته شدند. هم‌چنین دهها هزار نفر نیز توسط نیروهای سرکوب دستگیر و زندانی شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec3e0dad-e1bd-4ab7-9365-307e883bd299"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات