728 x 90

اخبار سوريه,

شهر داریا در زیر آتش نظامیان اسد مقاومت می‌کند

-

شهر داریا در سوریه
شهر داریا در سوریه
رژیم جنایتکار اسد، شهرک بداما در حومه غربی ادلب را توپ‌باران کردند، آنها همچنین بمباران شهر محاصره شده داریا را برای چندمین روز متوالی با هدف تهاجم به این شهر، به‌شدت بمباران کردند.

اصابت موشکها و بمبها به شهر داریا در حومه غربی دمشق که در کنترل اپوزیسیون قرار دارد، هم‌چنان ادامه دارد. نظامیان اسد بسیج گسترده‌یی را برای تهاجم به شهر شروع کرده‌اند. آنها تلاش می‌کنند این شهر را که بیش از 3سال است در محاصره خود گرفته‌اند، اشغال کنند.

داریا از مهمترین شهرهای حومه غربی دمشق محسوب می‌شود. این شهر در نزدیکی پایتخت و مراکز نظامی مهم رژیم اسد واقع شده است.

موقعیت این شهر باعث شده که اهالی آن قیمت گزافی بپردازند. 8هزار شهروند که در میان آنها بیش از 2هزار کودک وجود دارند در 3سال گذشته به‌دلیل محاصره کشنده و بمباران مستمر نظامیان اسد، با مرگ و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سه سالی که فراخوان اهالی داریا برای کمک به آنان، هیچ‌گونه پاسخی از جامعه جهانی برای کاهش درد و رنجهایشان حتی با یک کمک غذایی و پزشکی ناچیز دریافت نکرده است.

کودکان داریا که جنگ کودکی را از آنها گرفته است، تلاش کردند چیزی از خاطرات کودکی خود را بازیابند. آنها با گِل کیکهای حلوایی درست کردند چیزی که در شرف از دست دادن شکل و طعم آن هستند. این واقعیت تلخی است که کودکان سوری تلاش می‌کنند با آن، درد و رنجهای مردم سوریه را که بیش از 5سال است ادامه دارد، کاهش دهند.

گزارش شبکه حقوق‌بشر سوریه در مورد جنایات جنگی اسد و پوتین

شبکه حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه 2خرداد95 در گزارشی اعلام کرد از زمان تأسیس تیم های نجات در سال 2013 تعداد 106نفر از اعضای این تیمها در بمبارانهای روسیه کشته شده‌اند.

این شبکه در گزارش خود 66 تهاجم علیه مراکز دفاع ملی و خودروهای آن را به ثبت رسانده است. این تهاجمها، موشکی بوده یا با بشکه‌های انفجاری صورت گرفته است.

106 مورد نیز دستگیری اعضای این تیمها به ثبت رسیده که بعضی از آنها توسط گروه‌های بنیادگرا بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2cc58d8-9754-45a1-b65d-6f9b5d81b4a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات