728 x 90

جهانى سازى,

ریاست دوره‌یی گروه ۲۰ به آلمان رسید

-

آنگلا مرکل صدر‌اعظم آلمان
آنگلا مرکل صدر‌اعظم آلمان
اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان روز پنجشنبه 11آذر 95 خبر داد: آلمان ریاست گروه ۲۰ (جی‌۲۰) را از چین تحویل گرفت و رسماً به مدت یک‌سال عهده‌دار این مسئولیت خواهد بود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از میزبانی سران گروه ۲۰ در آلمان ابراز خشنودی کرد و گفت: در زمانه‌ای که دولتها بیش ‌از پیش به سمت ملیت‌گرایی بازگشته‌اند، چنین اشکالی از گفتگو اهمیت به‌سزایی پیدا می‌کنند. تاریخ نشان داده است که کنار کشیدن و تمرکز بر کشور خود هیچگاه مفید نبوده و برعکس همواره موجب ضرر شده است.

سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت در نظر داریم در دوران ریاست خود بر گروه ۲۰ بیش از هر چیز بر همکاریهای بین‌المللی و مقابله با "حمایت‌گرایی" متمرکز شویم. حمایت گرایی، سیاست اقتصادی برای جلوگیری از تبادلات تجاری میان کشورهاست.

زایبرت مواجهه با چالشهای جهانی‌شدن را از مسئولیت‌های اصلی گروه ۲۰ دانست و تأکید کرد، بهترین راه برای رویارویی با این مسأله افزایش همکاری عمیق میان کشورها و پرهیز از بازگشت به ملی‌گرایی است.

شویبله، وزیر دارایی آلمان نیز با اشاره به افزایش همکاریهای بین‌المللی‌ ، خاطرنشان ساخت "چالشهای جهانی نیاز به راه‌حل‌های جهانی دارند."

گروه ۲۰ در سال ۱۹۹۹ در واکنش به بحران مالی در قاره آسیا در شهر برلین تأسیس شد. این گروه در ابتدا مجمعی متشکل از وزرای دارایی کشورهای عضو بود اما در سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار رهبران سیاسی کشورهای عضو در نشست گروه ۲۰ شرکت کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/563404f4-db9c-4153-bdc4-a8ce48de7524"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات