728 x 90

عفو بین‌الملل : خواستار آزادی کسری نوری، از اعضای اقلیت ستمدیده دراویش گنابادی ایران

عفو بین الملل : خواستار آزادی کسری نوری، روزنامه‌نگار و از اعضای اقلیت ستمدیده دراویش گنابادی ایران
عفو بین الملل : خواستار آزادی کسری نوری، روزنامه‌نگار و از اعضای اقلیت ستمدیده دراویش گنابادی ایران

عفو بین‌الملل جمعه ۱۱شهریور طی فراخوانی خواستار آزادی کسری نوری، روزنامه‌نگار و از اعضای اقلیت ستمدیده دراویش گنابادی ایران شد و در این رابطه نوشت عفو بین‌الملل از مقامات ایرانی می‌خواهد که فوراً کسری نوری، روزنامه‌نگار و از اعضای اقلیت ستمدیده دراویش گنابادی ایران را آزاد کرده و تا زمان آزادی، از او در مقابل شکنجه و سایر بدرفتاریها محافظت کنند و به او اجازه دسترسی به خانواده و وکلای خود را بدهند. در روز ۵شهریور ۱۴۰۱، مقامات کسری نوری را از زندان عادل‌آباد که از سال۱۳۹۷ به ناحق در آنجا زندانی بوده، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل کردند. این انتقال موجب نگرانی در مورد امنیت و سلامت او شده است، به‌ویژه به این دلیل که بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ به‌دلیل استفاده از شکنجه و سایر بدرفتاریها برای اخذ «اعترافات» بدنام است.


مقامات خانواده و وکلای کسری نوری را به مدت سه روز در مورد سرنوشت و محل نگهداری وی در تاریکی نگه‌داشتند و سپس به او اجازه دادند تا طی یک تماس تلفنی، محل بازداشتش را به خانواده‌اش اطلاع دهد. وی در این تماس تلفنی به خانواده‌اش گفت که در رابطه با بیانیه‌یی منتشر نشده که مورد حمایت او و چند تن از فعالان و مدافعان حقوق‌بشر زندانی قرار گرفته، تحت بازجویی قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eba74d5d-2aa1-4117-b282-c15ee56bbaeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات