728 x 90

عربستان سعودی: رژیم ایران از تنش‌افزایی اجتناب کند و بیش از این، امنیت و ثبات منطقه را در معرض تنش قرار ندهد.

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائمی سعودی در سازمان ملل
عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائمی سعودی در سازمان ملل

عربستان سعودی، از رژیم ایران خواست تا به‌طور جدی وارد مذاکرات هسته‌یی شود و از تنش‌افزایی اجتناب کند و بیش از این، امنیت و ثبات منطقه را در معرض تنش قرار ندهد.


عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده دائمی سعودی در سازمان ملل روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت در سخنرانی‌اش که از طریق ویدیو کنفرانس پخش می‌شد گفت: «سعودی بر ضرورت دستیابی به یک توافق طولانی‌مدت و با شروطی محکمتر میان جامعه بین‌المللی و رژیم ایران تأکید می‌کند. این توافق باید شامل مراقبت و بازرسی جهت جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌یی یا توانایی‌های لازم برای رسیدن به آن باشد».

عربستان سعودی نگرانی عمیق کشورهای منطقه را از اقدامات تنش‌آفرینانه رژیم ایران در راستای برهم زدن ثبات و امنیت منطقه از جمله برنامه هسته‌یی این کشور خاطرنشان کرد.
این در حالی است که ژنرال کینیث مکنزی، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه، شامگاه پنجشنبه ۲اردیبهشت، نسبت به ادامه تهدیدهای رژیم ایران در مورد بستن تنگه هرمز و باب‌المندب از طریق کار گذاشتن مین و به کار گرفتن حوثی‌ها ابراز نگرانی کرد.
ژنرال مکنزی در نشست مطبوعاتی در پنتاگون گفت: «نگرانی زیادی از کارگزاری مین در تنگه هرمز و مداخله‌های رژیم ایران در این منطقه وجود دارد. این منطقه پهناور است و رژیم ایران قادر به کار گذاشتن هزاران مین دریایی است. آنها می‌توانند این اقدام را با در اختیار قرار دادن مین به حوثی‌ها انجام دهند».
به گفته وی، بستن تنگه هرمز تاثیر منفی و مخربی بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت و آمریکا با همکاری با بریتانیا درصدد یافتن راه‌حل‌های مناسب برای این موضوع هستند (العربیه ۳اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f492ff99-bcdb-4009-aff8-61541e8659ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات