728 x 90

عرب ویکلی: گردهمایی اپوزیسیون ایران نشان‌دهنده میزان ایزوله بودن رژیم در غرب است

گردهمایی جهانی ایران آزاد - تیر ۱۴۰۰
گردهمایی جهانی ایران آزاد - تیر ۱۴۰۰

وبسایت عرب ویکلی روز ۲۱تیر در گزارشی از گردهمایی سه روزه جهانی ایران آزاد نوشت: گردهمایی اپوزیسیون ایران نشان‌دهنده میزان ایزوله بودن رژیم در غرب است.

عرب ویکلی افزود: رژیم ایران از حضور سیاستمداران ارشد اروپایی و آمریکایی در گردهمایی در حمایت از یک گروه اپوزیسیون که مدتهاست درصدد براندازی حاکمان مذهبی ایران است، خشمگین شده است.

به نظر می‌رسد تهران از اظهارات تند سیاستمداران غربی و میزان انزوایی که در اروپا و آمریکا با آن روبه‌رو است، خصوصاً پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید خود، تعجب کرده باشد.

این رویداد هزاران عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ خود در آلبانی را به‌صورت آنلاین با طرفداران خود در سراسر جهان، از جمله سناتورهای آمریکایی، نمایندگان انگلستان و قانونگذاران فرانسه و هم‌چنین اعتراضات در شهرها از جمله برلین مرتبط کرد.

ایران روز یکشنبه آنچه اتهامات... مطرح شده توسط نخست‌وزیر اسلوونی، یانز یانشا، در رویدادی به میزبانی شورای ملی مقاومت ایران نامید را محکوم کرد. وزارت امور خارجه رژیم گفت که مشارکت یانشا در جلسه روز شنبه مجاهدین خلق تبعید شده "غیرقابل قبول و غیردیپلماتیک" است.

وی گفت که کریستینا رادج سفیر اسلوونی در تهران را احضار کرده است تا "اعتراض شدید" خود به کشوری که از اول ژوئیه دوره شش ماهه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را عهده‌دار می‌شود، ابراز کند.

یانشا در این نشست در یک پیام آنلاین گفت، "مردم ایران سزاوار دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر هستند و باید توسط جامعه جهانی حمایت قاطعانه داشته باشند". وی هم‌چنین خواستار این شد که"رژیم ایران باید در مورد نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار بگیرد."

نخست وزیر اسلوونی گفت، او از عدالت برای "خانواده‌های سی هزار زندانی سیاسی که در قید حیات نیستند"، در طی آنچه"قتل‌عام وحشتناک ۱۹۸۸" خوانده بود، پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: "به‌طور خاص این موضوع مهم است زیرا رئیس‌جمهور بعدی این رژیم ابراهیم رئیسی خواهد بود، که از طرف عفو بین‌الملل متهم به جنایت علیه بشریت بابت نقش وی در قتل‌عام است".

خاطرنشان می‌شود یانز یانشا، نخست‌وزیر اسلوونی در پاسخ به اتهامات رژیم ایران روز دوشنبه ۲۱تیر در توئیتی نوشت:
اسلوونی هرگز از حمایت از حقوق‌بشر و آزادیهای بنیادین دست برنمی‌دارد. ما سی سال پیش از دفاع از آنها نمی‌ترسیدیم و ما همیشه ارزشها را بالاتر از ایدئولوژی و منافع مالی قرار خواهیم داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/caf6b595-661f-4f97-93a2-99a7deef338d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات