728 x 90

عرب‌نیوز: رهبران زن از جامعهٔ جهانی خواستند از جنبش زنان در ایران حمایت کند

آنگرت کرامپ کارنبائر، وزیر پیشین دفاع آلمان
آنگرت کرامپ کارنبائر، وزیر پیشین دفاع آلمان

سایت عرب نیوز سه‌شنبه ۱۶اسفند در مطلبی به انعکاس کنفرانس روز جهانی زن در بروکسل پرداخت و نوشت:

آنگرت کرامپ کارنبائر، وزیر پیشین دفاع آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس روز جهانی زن در بروکسل گفت که دیدن تصاویر زنان و دخترانی که به‌خیابان‌ها می‌آیند و «علیه رژیم (ایران) می‌جنگند» احساس تواضع می‌کند.

او افزود: از خودم می‌پرسم، آیا من این قدرت را دارم تا به‌خیابان‌ها بیایم و اجازه بدهم فرزندانم بیرون بروند و علیه رژیم بجنگند؟ این قدرت به‌ویژه در زنان ایران، نشانهٔ انسانیت و قاطعیت است که بسیار فراتر از مرزهای ایران می‌رود. شما الهام‌بخش جهان هستید. جامعهٔ جهانی باید بپا خیزد. این مبارزه ما است. ما باید در کنار آنها باشیم».

یاکین ارتورک، گزارشگر ویژه پیشین سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان، گفت: من به‌طور مستقیم شاهد بوده‌ام که چگونه تحمیلات جنسیتی و قوانین و نگرش‌های زن‌ستیزانه در تار و پود جمهوری اسلامی تنیده شده است. پدیده‌یی که یکی از بارزترین ویژگی‌های آن است».

او افزود: «برابری زنان و مردان، یک دغدغه جهانی است و مبارزه زنان در ایران موضوعیت دارد و عامل مبارزه زنان در سطح جهانی است».

کندیس برگن هریس، رهبر پیشین حزب محافظه‌کار کانادا، به کشورهایی که به‌دنبال مماشات با این رژیم هستند هشدار داد که دستان آنها نیز به‌خون آغشته است.

کاتلین دپورتر، نمایندهٔ پارلمان فدرال بلژیک گفت: دلیل این‌که من اینجا در کنار شما هستم و با همهٔ این زنان شجاع که در ایران قیام کردند، این است که به‌طور واقعی به‌عادلانه‌بودن آرمان شما و آرمان خودمان و آرمان زنان، ایمان دارم».

خانم مریم رجوی پرزیدنت (برگزیدهٔ) شورای ملی مقاومت ایران گفت که «زنان شجاع و مقاوم» که علیه بی‌رحمی‌های رژیم اعتراض می‌کنند، به «کابوس دائمی» خامنه‌ای تبدیل شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a130671-ee3c-4c18-b9a2-67585257c12e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات