728 x 90

عرب نیوز: درخواست خانواده‌های قربانیان برای جلوگیری از تخریب گورهای جمعی سال۶۷

خاوران، مزار قتل‌عام شدگان سال ۶۷
خاوران، مزار قتل‌عام شدگان سال ۶۷

عرب نیوز: بیش از ۱۱۰۰ تن از اعضای خانواده‌های قربانیان قتل‌عام ۶۷ در ایران از ملل متحد خواستار جلوگیری از تخریب گورهای جمعی شدند.

عرب نیوز -۲۰اردیبهشت۱۴۰۰: خانواده‌های هزاران ایرانی اعدام شده که در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند به رهبران سازمان ملل و جهان نامه داده و از آنها خواسته‌اند تا از تخریب مستمر مزارهای شهیدان جلوگیری کنند.

در بیش از ۱۱۰۰خانواده از اعدام شدگان در نامه‌یی به دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترز آمده است: "بسیاری از ما فراموش کرده‌ایم که عزیزانمان دقیقاً کجا دفن شده‌اند، بسیاری از آنها در گورهای دسته‌جمعی هستند. رژیم ایران مصون از یک حسابرسی بین‌المللی در مورد این جنایت هولناک با تخریب گورهای جمعی، به پاکسازی شواهد مربوط به این قتل‌عام دست می‌زند. رژیم تهران پیش‌تر گورهای جمعی قربانیان سال ۱۳۶۷ را در اهواز، تبریز، مشهد و جاهای دیگر تخریب کرده و این یکی دیگر از موارد مشهود جنایت علیه بشریت است.

 

عرب نیوز با اشاره به انتشار لیست بیش از ۵۰۰۰ تن از ۳۰هزار شهید سربدار قتل‌عام ۶۷ توسط مقاومت ایران افزود:

علی صفوی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت به عرب نیوز گفت: "قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ۱۳۶۷... بدون شک یکی از بزرگترین جنایات علیه بشریت از زمان جنگ جهانی دوم به بعد است و زمان آن فرا رسیده که سازمان ملل متحد، تحقیق بین‌المللی در مورد این جنایت فجیع را آغاز کندو سران رژیم را مورد حسابرسی قرار دهد."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e013159f-2b19-4ca4-8dac-e256d109551c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات