728 x 90

قیام سراسری - شماره ۷۳

عدم مداوای زندانیان مجروح، تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی در برابر اوین در هفتمین روز

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۷۳

عدم مداوای زندانیان مجروح، تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی در برابر اوین در هفتمین روز

 

امروز شنبه ۳۰مهر، خانواده‌های زندانیان سیاسی، برای هفتمین روز متوالی برای اطلاع از وضعیت عزیزانشان در برابر زندان اوین تجمع کردند. این تجمع پس از هجوم وحشیانه دژخیمان خامنه‌ای به زندان اوین و کشتار بیرحمانه زندانیان، در روز ۲۳مهر هر روز ادامه داشته است. خانواده‌ها هیچ پاسخی از دژخیمان در مورد وضعیت زندانیان دریافت نکرده‌اند.

اکثر زندانیانی که در اثر شلیک گلوله و یا در اثر ضربات وحشیانه گارد ویژه و جانیان موسوم به نوپو (نیروی ویژه پاسدار ولایت) مجروح و مصدوم هستند، در حالی‌که شدیداً از درد رنج می‌کشند، بدون مداوا در زندان رها شده‌اند. علاوه بر این زندانیان سیاسی بند ۸ از هواخوری و خرید از فروشگاه زندان محروم هستند.

زندانیان انتقالی از اوین به گوهردشت نیز که بسیاری از آنها مجروح هستند، از دسترسی به ابتدایی‌ترین امکانات زندگی و درمانی و از فروشگاه و هواخوری محروم هستند و زندانیان بیمار به داروهای ضروری دسترسی ندارند.

در همین حال احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آخوندها گفت: «نزدیک به ۱۳۰۰نفر از زندانیان زنــدان اوین به زندان فشــافویه انتقــال یافته‌اند» (سایت خبر فوری ۲۹مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ مهر ۱۴۰۱ (۲۲ اکتبر ۲۰۲۲)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b4b00fc-3233-4d9d-ad74-736d126ce27f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات