728 x 90

عباس آخوندی: مسأله مرغ که با شلاق‌زدن دو تا مرغ فروش حل نمی‌شود

عباس آخوندی
عباس آخوندی
  • عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و راه رژیم: مسأله مرغ که با شلاق‌زدن دو تا مرغ فروش حل نمی‌شود.
  • مسأله بر سر تجارت است که آن را با اف.ای.تی. اف متوقف کردید. برای دور زدن تحریم‌ها ۴۰۰میلیارد دلار هزینه شده شده است.

عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و راه رژیم:

«خیلی روشنه که، مسئلة مرغ را که نمی‌توانید با اسلحه حلش کنید، مسئلة مرغ را باید با تولید حل کنید، برای تولید باید تجارت داشته باشید، برای تجارت باید به منابع مالی دسترسی داشته باشید، این‌که همه الآن متوجه می‌شوند که این داستان که برویم دو تا مرغ فروش را شلاق بزنیم مسأله مرغ که حل نمی‌شود با شلاق‌زدن دو تا مرغ فروش که. مسألهٔ شما تجارت است که آن را با اف.ای.تی. اف متوقف کردین. وقتی تجارت ندارید تولید ندارید، تولید آقا ده ساله ۶ و ۸دهم درصد منفی هست سرمایه‌گذاری. خب وقتی تولید ندارید تورم ایجاد می‌شود. تورم نقطه به نقطه در برخی اقلام غذایی صددرصد بوده. این روند که معلومه که سال۱۴۰۰ وضعیت خیلی خیلی تندتری پیدا می‌کند. خب هر آدم عاقلی، حتی آدم قدرت‌طلب، می‌فهمد که قدرت با این وضعیت قابل ادامه دادن نیست. خب تو میخوای تولید نداشته باشی، تجارت نداشته باشی و بعد با زور اسلحه بخوای قیمت مرغ رو کنترل کنی» (تلگرام چندثانیه ۱ اردیبهشت)

آخوندی، وزیر برکنار شده راه و شهرسازی رژیم در مورد دزدیهای حکومتی در دور زدن تحریم‌ها نیز گفت: نه تنها برای دور زدن تحریم‌ها ۴۰۰میلیارد دلار هزینه شده، بلکه این پدیده موجب شکل‌گیری فساد بزرگی شده است. مجبوریم در صادرات، کالای خود را به‌جای دیگری ببریم و سیستم بیمه را عوض کنیم که همهٔ اینها ۲۰ تا ۳۰درصد هزینه دارد. وقتی این شرایط ۱۶سال طول می‌کشد، نهادینه شده و ذینفعان خود را (در نظام) پیدا می‌کند که آنها با شعارهای مختلف به‌دنبال حفظ شرایط موجود (تحریم‌ها) هستند.(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/375d6e99-983b-4d53-9740-6416414253e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات